Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)

Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.

" />

Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)

Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.

" />

Ehli sunnet

Većinska skupina muslimana koja se držala ispravnog načela vjerovanja i ubjeđenja ne povodeći se za ličnim interesima, ponijevši naziv "Ehli-Sunnet ve-l-džemat, Sljedbenici Sunneta i džemata."

Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)

Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi