Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)
Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.
" />Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)
Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.
" />Većinska skupina muslimana koja se držala ispravnog načela vjerovanja i ubjeđenja ne povodeći se za ličnim interesima, ponijevši naziv "Ehli-Sunnet ve-l-džemat, Sljedbenici Sunneta i džemata."
Naziv "Sunnet", su dobili po tome što slijede uputu, put i metod Poslanika, a. s., a naziv džemat, jer su skupina, džemat koji je ostao u zajednici muslimana, a ne kako to neki danas površno zaključuju da su oni samo jedna od mnogobrojnih skupina. Njihova prepoznatljiva odrednica ogleda se u slijedećem: Ehli-Sunnet ve-l-džemat se smatraju svi oni koji vjeruju, rade i teže jedinstvu Ummeta, ne prihvatajući podjele, podvajanje, sektašenje i frakcije što je u skladu sa riječima Uzvišenog: "I svi se čvrsto Allahova užeta držite i nikako se ne razjedinjujte.” (Alu Imran, 103) "Zaista je ova vaša zajednica jedna, a Ja sam vaš Gospodar pa se samo Meni klanjajte." (El-Enbija, 92) "I doista je ovo vaša zajednica, a Ja sam vaš Gospodar, pa se Mene bojte." (El-Muminun, 52) Pojava pojma „ ehli-Sunnet” Prvi koji je upotrijebio ovaj izraz je Ibn Abbas, r. a., u svom tefsiru, komentarišući riječi Uzvišenog: "Na dan kada jedna lica pobijele, a druga pocrne." (Alu Imran, 106)
Ibn Abbas je rekao: “Lica koja će biti bijela su lica ehli Sunneta ve-l-džemata, a lica koja će biti crna su lica onih koji su skrenuli sa Pravog puta i džemata.” Nakon njega ovaj termin je upotrijebio i imam Muhammed b. Sirin rekavši: “Ljudi nisu pitali za sened (lanac prenosilaca) sve dok se nisu pojavili neredi (smutnje), da bi nakon toga tražili imena prenosilaca pa su od sljedbenika Sunneta ve-l-džemata prihvatali hadise, a odbijali od onih koji nisu bili tog pravca.” U ovom kontekstu vjerskog diskursa riječ “Sunnet” je suprotna riječi “novina, novotarija” (bida’), bilo da se radi o ubjeđenju, djelu ili obredu. Shodno ovom značenju, Fudajl b. Ijad je upotrijebio termin “ehli-Sunnet ve-l-džemat” suprotno izrazu “ehli-bida’”, navodeći da neki govore da je iman-vjerovanje samo potvrda riječima bez činjenja djela, a drugi opet kažu da je iman-vjerovanje samo spoznaja, za koju nisu potrebne riječi i djela, dok ehli-Sunnet smatra da je iman unutarnja spoznaja, iskazana riječima i potvrđena djelima.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba