Li’an
Riječ lian u arapskom jeziku znači odstranjivanje, udaljavanje, progon. Zakletva kojom se potvrđuje optužba za preljub, proklinjanje; poricanje očinstva kao posljedica uzajamnog zaklinjanja oba supružnika; ovoj zakletvi pribjegava muž kako bi odbacio optužbu ili kazf od strane žene ili žena kako bi odbacila optužbu za preljub od strane muža. To znači, trajno udaljavanje muža od žene i žene od muža nakon što ju je muž optužio za preljubu u braku. U šerijatskopravnoj terminologiji lian znači da se muž četiri puta zakune Svemogućim Bogom da govori istinu I četiri puta žena da on ne govori istinu. Peti put muž priziva prokletstvo na sebe ako ne govori istinu, a ona peti put priziva prokletstvo na sebe ako on govori istinu. U porodičnom pravu lian i kazf su razlozi zbog kojih dolazi do prekida bračne zajednice. I jedno I drugo, i lian i kazf, istovremeno spadaju u oblast kaznenog prava.
U Kur'anu se kaže: A oni koji potvore žene svoje I ne bude im svjedoka, osim mih samih, svjedočit će svaki od njih četiri puta zakletvom Allahovom da je on od onih što istinu govore, a peti put da je na niega prokletstvo Allahovo ako bude od onih što lažu! A s nje će kazna biti otklonjena ako se Allahom zakune četiri puta da je on doista od onih koji su lažljivci, a peti put da je na nju prokletstvo Allahovo ako on bude od onih koji istinu govore!" (Al-Nur, 6-9) Na sudu, gdje se proveo lian, istog trenutka brak se proglašava prekinutim. Ovo je usvojeni stav hanefijske i većine drugih pravnih škola. Sam Ebu Hanife smatra da ovaj brak treba kadija proglasiti prekinutim. Od tog trenutka supružnici jedno drugom postaju zabranjeni. Kod Ebu Hanife ovakva rastava braka je bain – definitivna i neopoziva.
IZVORI
Topoljak, S. (2015). Islamsko bračno pravo. Novi Pazar: El-Kelimeh;
Džananović; I.(2004). Primjena šerijatskog porodičnog prava. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka.