Komparativna teologija

Hedges će modernu komparativnu teologiju definisati kao posebnu formu unutar teologije religija. No, s druge strane Clooney i James Frederic nastojat će predstaviti komparativnu teologiju kao posebnu disciplinu koja treba da bude u harmoniji sa teologijom religija. Komparativna teologija ide za tim da prvotno dobro upozna drugu religiju, a onda da teoretski predstavi saznanja o njoj. Analogno tome, Clooney će istaći kako teologija religija i komparativna teologija imaju različitu metodologiju, te u tom smislu teologija religija jeste teološka refleksija druge religijske tradicije iz perspektive vlastitosti, a komparativna teologija podrazumijeva živo bavljenje drugim religijskim tradicijama do u detalje. Tako komparativna teologija biva na usluzi teologiji religija dajući joj korisne informacije iz prve ruke o drugome te joj omogućava da bude teološki određenija. Obje se, kao takve, bave religijskom različitošću uz korištenje vlastite metodologije. Muslimanska teologija religija potrebuje vezu sa komparativnom teologijom kako bi ponudila i artikulisala različite teološke nijanse unutar religijskih svjetova. Možemo konstatovati kako su ove dvije discipline dva esencijalna i povezana aspekta istog teološkog poduhvata. Muslimanski teolozi formativnog perioda su na svojstven način integrisali prednosti komparativne teologije u svoj intertekstualni diskurs u formi teologije religija.

IZVORI

Yordan, Louis (1905). Comparative Religion: Its Genesis and Growth. Edinburg, T. & T. Clark, str. 24-28.; 

Moffat, James (1904). A Comparative History of Religions, II, Philadelphia; 

Peters, John (1904). Early Hebrew Story, New York; F. M. Müller (1983). Introduction to the Science of Religion, London; 

Dag, Esra (2017). Christian and Islamic Theology of Religions, Routledge, London and New York, str. 34-40.; 

Clooney, Francis (2010). Deep Learning Across Religious Borders, Chichester, Wiley-Blackway, str. 12-16