Darul-islam

Termini "svijet ili kuća islama" (daru-l-islam) i "svijet ili kuća rata" (daru-l-harb) ne pojavljuju se u osnovnim izvorima islama (Kuran i Sunnet). To su pravne konstrukcije, kojima su muslimanski pravnici klasičnog perioda dali pravnu kvalifikaciju faktičkog stanja međunarodnih odnosa u predmodernom svijetu. Danas se ova terminologija nalazi u klasičnim djelima muslimanskih autora i dok većina muslimana ne podržava ovu podjelu svijeta jer ne održava savremenu međunarodnu politiku muslimana, svjetonazor odrđenih ekstremnih grupacija još uvijek određuje ovakva podjela svijeta. Novi međunarodni odnosi koji se nisu gradili samo na ratnoj opciji, nego sve više na širokom polju saradnje muslimana i nemuslimana, doveli su do napuštanja ideje i konstrukta o bipolarnoj podjeli svijeta (Jusić, 2017).

Termin "svijet islama" je korišten da se označe države koje su u to vrijeme "bile pod muslimanskom vlašću/kontrolom". Ovdje može biti zanimljiv stav modernog muslimanskog mislioca Tāhā Ğābira al-'Alwānīya kako je dār al-islām svako mjesto na kome muslimani imaju priliku živjeti u sigurnosti i miru. Takav svoj stav temelji na iskazu koji se prenosi od glasovitog klasičnog muslimanskog autora al-Māwardīja koji kazuje da mogućnost da se u nemuslimanskoj sredini javno prakticira vlastita religija čini tu zemlju i taj prostor kućom islama (dār al-islām).

IZVORI

 Jusić Muhamed, ur. (2017). Analiza tekfira. Sarajevo, El-Kalem;

Al-'Alwānī, Ğ. Tāhā (2013). „Toward the Fiqh of Minority. IIIT.