Darul-ahd
Termini "svijet ili kuća islama" (daru-l-islam) i "svijet ili kuća rata" (daru-l-harb) ne pojavljuju se u osnovnim izvorima islama (Kuran i Sunnet). To su pravne konstrukcije, kojima su muslimanski pravnici klasičnog perioda dali pravnu kvalifikaciju faktičkog stanja međunarodnih odnosa u predmodernom svijetu. Danas se ova terminologija nalazi u klasičnim djelima muslimanskih autora i dok većina muslimana ne podržava ovu podjelu svijeta jer ne održava savremenu međunarodnu politiku muslimana, svjetonazor određenih ekstremnih grupacija još uvijek određuje ovakva podjela svijeta. Novi međunarodni odnosi koji se nisu gradili samo na ratnoj opciji, nego sve više na širokom polju saradnje muslimana i nemuslimana, doveli su do napuštanja ideje i konstrukta o bipolarnoj podjeli svijeta (Jusić, 2017). "Svijet ugovora" (dar es-sulh ili dar el-ahd) ukazuje na novi odnos muslimanskih sa drugim državama, zasnovan na međunarodnim ugovorima.
Mjesto ugovora, sporazuma, dogovora, razumijevanja. Administrativna jedinica, koja ima pismene kontakte sa hilafetom. 'Daru-l-ahd' u zamjenu za haradž Islamske države dobija garanciju za sigurnost zemlje, kao i za nezavisnost njihovog vladanja. Samu ideju opravdao je imam Ebu Hanife, koji je smatrao da situacija na terenu opravdava postojanje izraza "Daru-l-Islam" i "Daru-l-harb". Imam Šafija smatra da je stanje na terenu opravdalo postojanje izraza "Daru-l-'ahd". Ovo se također naziva "Daru-s-Sulhi" (kuća mira). (Morina, 2010:39).
IZVORI
Jusić Muhamed, ur. (2017). Analiza tekfira. Sarajevo, El-Kalem;
Alibašić, Ahmet (2015b). „Mjesto za druge u islamu“, u: u: Alibašić, A. i Jusić, M., (ur.), Savremene muslimanske dileme. Sarajevo, Centar za napredne studije i Centar za dijalog – Vesatijja;
Morina, Q. (2010). Glosar i nocioneve fetare (str. 39). Priština: Fakultet islamskih studija Priština.
Al-'Alwānī, Ğ. Tāhā (2013). „Toward the Fiqh of Minority. IIIT.