Razlog kaburskog kažnjavanja prije Sudnjeg dana
PITANJE
Šta je poenta kažnjavanja u kaburu i kaburskih azaba, ako se Sudnji dan još nije desio i ako presuda još nije donesena? Čemu kažnjavanje prije presude?
ODGOVOR
Ne samo da će nevjernici, pa i neki griješnici, po Božijoj odredbi, biti izloženi kaburskom azabu, prije kazne u Džehennemu koja slijedi nakon Suđenja, već se u nekim slučajevima pojedinci, pa i cijele skupine i narodi, zbog nekih svojih teških grijehova, a nakon pojašnjenja pravog puta i jasnog upozorenja na njihovu pogubnost, kažnjavaju i na ovom svijetu, prije samog kaburskog azaba i džehennemske kazne, dakle prije Suđenja. O tome postoje brojna kazivanja u Kuranu. Kaburski azab je samo priprema za tešku kaznu na Ahiretu, čiji je cilj da oni koji su cijelog života griješili, ne budu mirni i bez kazne, čak i u kaburu, prije samog konačnog Suda. Ta kazna je najava džehennemske kazne, tako da će osobe koje su joj izložene sa velikom strepnjom i strahom čekati proživljenje i suđenje pateći u tom iščekivanju. Iako nije primjereno porediti Božije i ljudske postupke, čini nam se svrsishodnim spomenuti da se i u slučaju kada se pred ljudskim sudovima vode procesi zločincima, oni hapse i drže u pritvoru do suđenja. Taj pritvor do početka suđenja je svojevrsna kazna i patnja prije samog suđenja, jer nije isto biti na slobodi i biti u hapsani. Slično je i sa kaburskim azabom kojem će biti izložene određene osobe prije samog Velikog Suda. Božije znanje je isto i prije i poslije suđenja. Niko ne može biti posve siguran od kazne i na ovom, zatim od kazne u kaburu, a potom i one na Ahiretu. Prema tome, kažnjavanje na ovom svijetu i u kaburu se dešava po Božijoj odredbi, bez suđenja, a poslije Suđenja je razvrstavanje u Džennet ili Džehennem. Dunjalučka ili kaburska kazna po svom karakteru i težini nije ni blizu one u Džehennemu. Zato za prve dvije nije predviđeno suđenje, bar ne ono o kojem se govori u Kuranu, one su samo priprema i uvod za ono što slijedi, tj. proživljenje i suđenje koje će rezultirati nagradom u Džennetu ili kaznom u Džehennemu, koja će za neke biti vječna, kako se navodi u Kuranu. Govoreći o postupcima Svevišnjeg Allaha, Kuran kaže: "On nikome ne odgovara za ono što radi, a oni (ljudi) će biti pitani za ono što čine".