Poslaničko pravo donošenja propisa
PITANJE
Jusuf El-Karadavi tvrdi da samo Allah, dž.š., ima pravo da nešto zabrani ili dozvoli, te sa ovom svojom izjavom el-Kardavi niječe pravo i Allahovog Poslanika Muhammeda, s.a.v.s., da nešto dozvoli ili zabrani?! Molim Vas da mi pomognete da iz ovih pitanja izvučem neki logičan zaključak, jer ja sam učio o vjeri tako što sam prije dvadeset godina čitao rahmetli Đozine fetve, koji me je fascinirao i sa kojim sam sebe vaspitavao u istom duhu i pogledu kakav je bio naš rahmetli alim Đozo.
ODGOVOR
Kada je riječ o Vašoj tvrdnji da izjava dr. El-Karadavija "da samo Allah ima pravo da nešto dozvoli ili zabrani" znači nijekanje prava Poslaniku, s.a.v.s., ona predstavlja površno razumijevanje El-Karadavijevih riječi. One znače da pravo dozvoljavanja i zabranjivanja izvorno pripada Allahu, dž. š., shodno kur'anskom ajetu: "Sud samo Allahu pripada", a po Njegovoj odredbi ono je delegirano Njegovom Poslaniku, s.a.v.s. U Kur'an stoji: "Ono što vam Poslanik da uzmite, a ono što vam on zabrani, ostavite". Poslanik, s.a.v.s., je pojasnio brojne kur'anske odredbe, poput one o načinu klanjanja namaza, davanja zekata, posta, hadždža itd., a njegovo pojašnjenje je obavezujuće i u mnogim slučajevima ima snagu farza. Kada je riječ o obavezi postupanja i primjene, nema razlike između kur'anskih i hadiskih naredbi i zabrana, pod uvjetom autentičnosti hadisa. To je stav El-Karadavija i ogromne većine ostalih islamskih učenjaka.
Stavove rahmetli Huseina oze možete naći u njegovim sabranim djelima koje je izdao El-Kalem u Sarajevu. Još jednom podsjećamo da ne možemo u ovoj rubrici voditi duge i široke rasprave o bilo kojem pitanju, budući da nam ni vrijeme ni prostor to ne dozvoljavaju. Šire rasprave možete naći u odgovarajućoj literaturi. Smatramo da nema neke praktične koristi od tih rasprava, pa ih treba prepustiti ulemi neka oni o tome umuju i raspravljaju.