Namaz propisan ranijim poslanicima

PITANJE

Koliko mi je poznato namaz je propisan na Miradžu, dakle Muhamedu, a.s., i njegovim sljedbenicima. Međutim, nedavno sam čuo vaz u kojem se kaže kako je Isa, a.s., za nekog čovjeka rekao da će umrijeti do ikindije namaza, pa se iznenadio kad ga je ugledao na ikindiji, smrt mu je odgođena sadakom koju je podijelio. Zanima me zašto se spominje ikindija namaz kad je namaz u današnjoj formi poznat od Miradža.

ODGOVOR

Namaz, zekat, post kao i neki drugi propisi spominju se u Kur'anu i u kontekstu govora o ranijim Božijim poslanicima, što znači da su ti obredi bili propisani i u ranijim Božijim objavama. U suri El-Enbija', 73. ajet, u kontekstu govora o Ibrahimu, Lutu, Ishaku i J'akubu, a.s., Uzvišeni kaže: "I učinismo ih vjerovjesnicima da upućuju prema zapovijedi našoj, i objavismo im da čine dobra djela, i da namaz obavljaju, i da zekat daju, a samo su se Nama klanjali." Isa, a.s., je po Allahovoj odredbi u bešici izgovorio sljedeće riječi: "Ja sam Allahov rob, meni će On Knjigu dati i vjerovjesnikom me učiniti i učiniće me, gdje god budem, blagoslovljenim, i narediće mi da dok sam živ namaz klanjam i zekat dajem." (Merjem, 30-31) Moguće je da su forme u nekim detaljima bile podudarne, a u drugim različite, kao i u slučaju vrmena obavljanja tih obreda, shodno kur'anskom ajetu: "...svima vama smo zakon i pravac propisali..." (El-Maida, 48). Zato Vas ne treba čuditi ako se u nekim predajama u kojima se govori o ranijim Poslanicima spominje ikindija ili neki drugi namaski ili vremenski termin. Namaz u nama poznatoj formi propisan je Muhammedu, a.s., na Miradžu. Ne vidimo nikakvu kontradikciju između ove i činjenice da je namaz bio propisan i ranijim poslanicima i njihovim narodima u, za njihovo vrijeme i okolnosti, odgovarajućoj formi i vremenu.