Izbor halife
PITANJE
Čitam na jednoj internet stranici oko toga kako je Allah, dž.š., odredio ko će biti imam, halifa, znači prvo Alija, r.a., pa tako 12 čak i ima hadis u Buharijinoj zbirci da će ovaj ummet imati 12 halifa iz plemena Kurejš. Molim vas pojasnite mi to opširno jer mnogo nas studenata interesuje ovo a ne studiramo islamski fakultet da bi znali razlučiti. Neko će reći gdje završiš fakultet tako i razmišljaš, ako završiš u Medini bićeš profila nekog selefije, a ako u Teheranu onda nekog šije. Molim vas pojasnite mi i pojam ehli Bejta.
ODGOVOR
Istina je da Muhammed, a.s., nije oporučio ko će biti halifa poslije njega već je to prepustio Ummetu. Ashabi su kao prvog halifu izabrali Ebu Bekra, r.a., pa Omera, r.a., pa Osmana, r.a., pa Aliju, r.a. To su činjenice, a sve drugo je podmetanje vlastitih želja kao historijskih činjenica. Kada je riječ o spomenutom hadisu, on se nalazi u Sahihul-Buhari, ali se njegovo tumačenje kod sunnijskih muhaddisa potpuno razlikuje od tumačenja šiijskih učenjaka. Šije inače ne priznaju zbirke hadisa na koje se oslanjaju suniti, pa je čudnovato da spominju baš taj hadis, a brojne druge koji govore o vrijednosti ashaba, posebno Ebu Bekra i drugih, u potpunosti odbacuju. To su dvostruki aršini koji su naučno neprihvatljivi. U svakom slučaju, smatramo potpuno nekorisnim baviti se tim historijskim događajima, ko je bio u pravu, a ko nije. To su završena poglavlja iz historije, i danas treba gledati na ono što je zajedničko svim muslimanima i to promovirati. Napadati ashabe, posebno one najznačajnije, poput Ebu Bekra, Omera, Osmana i dr., potpuno je neprihvatljivo i podgrijava stare sukobe, a ne doprinosi zbližavanju muslimana. Svi suniti vole i cijene Ehlul-Bejt, ali nije prihvatljivo da se ljubav prema njima gradi na mržnji i napadanju ostalih ashaba.