Nemogućnost imama da obavlja samo šerijatska vjenčanja

PITANJE

U mom mjestu (S. M.) imam nije htio da izvrši šerijatsko vjenčanje meni kao redovnom džematliji koji izmiruje sve materijalne obaveze prema IZ i svom džematu, a ujedno sam jedan od najredovnijih posjetilaca istog džemata. Naime, imam se ovaj put striktno držao Federalnog porodičnog zakona u kojem se prvo traži vjenčanje pred matičarom i tako ovodunjalučki zakon stavio iznad Božijeg. Vjenčanje pred matičarom nisam mogao obaviti iz proceduralnih razloga jer je riječ o stranoj državljanki. Isti imam je i ranije šerijatski vjenčavao, ali nije tražio od drugih ono što i od mene. Mene zanima da li je imam ispravno postupio mada je i sam više puta kršio propise IZ-e i propise koji su direktno vezani za ovozemaljski život.

ODGOVOR

Imam je u Vašem slučaju postupio po propisanoj preceduri koja važi za šerijatsko vjenčanje u okviru Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, a ako je u drugim slučajevima postupio drugačije, to je bila grješka koja se treba ispraviti, a ne konstantno ponavljati. Proceduralno uvjetovanje šerijatskog vjenčanja prethodnim vjenčanjem pred matičarem je klauzula koja je u skladu sa važećim zakonskim propisima, a ima za cilj bolju pravnu zažtitu bračnih prava supružnika, budući da šerijatsko vjenčanje kod nas, nažalost, ima samo moralnu (vjersku), ali ne i pravnu sankciju. Nadamo se da će i u Bosni i Hercegovini doći vrijeme kada će, poput nekih drugih demokratskih država, šerijatsko vjenčanje pred imamom-matičarem imati građanskopravni status.