Vakufnama za rad

PITANJE

Imam jedno pitanje i volio bih da mi što prije odgovorite. Pitanje se odnosi na različit tretman džematlija koje su gradile džamije svojim novčanim sredstvima i džematlija koje nisu doprinjele novcem, ali su sav svoj trud i rad uložili u izgradnju istih džamija, što znači da su uvakufili svoj rad. Oni koji su dali novac dobijaju vakufname. Oni koji su uvakufili svoj rad ništa. Kakva je razlika?

ODGOVOR

Svaki napor i trud koji se uloži u dobro djelo, bilo da je riječ o novcu ili dobrovoljnom radu smatra se dobročinstvom za koje će Allah dž. š. višestruko nagraditi. Ničiji trud neće biti uzalud ukoliko ga učini iskreno u ime Allaha. Onome ko čini dobro, bio muškarac ili žena, a vjernik je, Mi ćemo dati da proživi lijep život i, doista, ćemo ih nagraditi boljom nagradom nego što su zaslužili." (En-Nahl, 97) I novac i uloženi rad u izgradnju džamije tretira se trajnom sadakom, zato što se ulažu u objekat koji trajno služi vjernicima za obavljanje ibadeta. Rad ima svoju cijenu i vrijednost kao i novac. Zato nema zapreke da se i onima koji su uložili dobrovoljni rad dodijele zahvalnice ili čak vakufname. No, kako predmet uvakufljenja mora biti poznat i određen, to bi građevinski odbor s takvim osobama prethodno trebao ugovoriti cijenu rada, sukladno tržišnoj vrijednosti rada, pa da potom te osobe uvakufe poznatu cijenu, odnosno vrijednost urađenog posla. Prema praksi dodjele vakufnama očigledno je da je džematu novac prioritetniji od rada. Nadamo se da će i rad dobiti adekvatno priznanje pa i putem odgovarajućih vakufnama, uz uvjet koji smo spomenuli. U svakom slučaju, rad u ime Boga neće propasti čak i ako ga ljudi ne vrednuju na adekvatan način na ovome svijetu putem priznanica, zahvalnica ili vakufnama. Allah sve vidi i sve zna, a i meleki Kiramen-Kjatibin sve bilježe. A njihove su bilježnice i vakufname" najvrjednije i najvažnije.