Sudnji dan i akšam

PITANJE

Ako je jasno u hadisu kazano da će Sudnji dan biti u akšam, kako se to objašnjava, jer nije svugdje u isto vrijeme akšam tj. zalazak Sunca?

ODGOVOR

Alejkumus-selam. Koliko je nama poznato u hadisima se ne navodi da će Sudnji dan nastupiti u akšamsko vrijeme, nego se u hadisima spominje akšamsko vrijeme ali u kontekstu govora da je ostalo još malo vremena do Sudnjeg dana. Buharija i Muslim bilježe da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Vaše vrijeme u odnosu na ono što je (od dunjaluka) prošlo sa narodima prije vas je kao vrijeme od ikindije do zalaska sunca (akšama)." U hadisu je vrijeme ljudskog bivstvovanja na dunjaluku upoređeno sa jednim dunjalučkim danom. Prema tom poređenju ako bismo posmatrali vrijeme od početka dunjaluka do njegova kraja, onda bi se moglo reći da se ummet Muhameda, a.s., pojavio u ikindijskom vremenu. Što proizilazi da je do Sudnjeg dana ostalo još onoliko koliko je ostalo od ikindije do akšama. Ovim se samo ukazuje na činjenicu da je veći dio vremena protekao i da je ostao još jedan kraći period u odnosu na vrijeme koje je proteklo, ali se ovim hadisom ne ukazuje da će Sudnji dan biti u akšamskom vremenu.