Boravak više osoba u i’tikafu u jednoj džamij
PITANJE
U našem džematu je od prošle godine oživljen sunnet obavljanja itikafa u zadnjoj trećini ramazana u džamiji. U itikafu je boravio jedan džematlija. Ove godine su se za itikaf prijavila četverica džematlija. Međutim, džematski odbor i imam su donijeli odluku da u itikafu može boraviti samo jedan od prijavljenih, pravdajući to šerijatskim propisom da u jednoj džamiji boravi samo jedan mutekif i kako je to najispravnije. Mene je to lično uvrijedilo kao i ostale prijavljene, jer to smatram vidom diskriminacije. Koji su to kriteriji po kojima se nekome može dozvoliti prakticiranje nekog sunneta, a nekome ne može. Napominjem da su svi prijavljeni članovi džemata, da redovno izvršavaju sve svoje obaveze prema džematu, da su među najredovnijim klanjačima u džamiji i mimo ramazana. Tražim od vas šerijatski stav po ovom pitanju kako bismo znali iduće godine kako da postupimo i kako bismo izbjegli kršenje šerijatskih propisa.
ODGOVOR
Boraviti zadnju trećinu ramazana u itikafu u džamiji jeste sunneti-muekkede u našem mezhebu. Mimo ovog postoji i itikaf koji je vadžib, a to je zavjetni itikaf te nafila itikaf mimo spomenute dvije vrste. Nije šerijatski uvjet da u jednoj džamiji obavlja itikaf samo jedna osoba, mada je to kod nas uobičajeno. Načelno, nema šerijatske smetnje da više osoba obavi ovaj sunnet. Međutim, džematski odbor i imam džamije imaju pravo urediti to pitanje i odrediti jednu osobu, ukoliko se pojavi više kandidata za itikaf, koja će ispred džemata obaviti ovaj sunnet ako ocijene, na temelju općeg interesa, da je to ograničenje potrebno ili neophodno radi očuvanja reda i sigurnosti u džamiji i džematu. Džematlije moraju biti svjesne odgovornosti džematskog odbora i imama za red u džamiji. U današnjem svijetu ni obredna mjesta nisu pošteđena incidenata i ekscesa, pa oprez nije na odmet. Nemate razloga da se osjećate diksriminiranim i da se ljutite na imama i džematski odbor. To što je džematski odbor izabrao jednog od kandidata ne znači da ostali nisu podobni za to ili da su slabi muslimani. Oni žele zaštititi džamiju od mogućih problema i neželjenih situacija općenito. Ako bi se pustili svi koji žele u itikaf, svašta bi se u džamiji dešavalo. Zato je oprez naših imama i džematskih odbora na mjestu. Vi ćete, ako Bog da, imati nagradu za svoju dobru namjeru i želju. "Ko imadne namjeru da uradi neko dobro djelo, pa ga nešto u tome omete, imat će sevab kao da ga je uradio" - navodi se u jednom hadisu.