Lov u islamu

Pitanje:

Kakav je stav islama u vezi s lovom u ovom vremenu? Ne mislim na lov divljači koja se može koristiti u prehrani, nego učlanjenje u lovačko društvo kao jednu organizaciju koja brine za okoliš, divljač, njihovu prehranu, ali u isto vrijeme čini i odstrijel divljači koja nije za jelo (uzimajući u obzir činjenicu da je kroz Zakon o lovu ta divljač označena kao štetočina: lisica, vuk, pa čak i pas lutalica u lovištu)? Također, interesuje me da li je, sa stanovišta islama, dozovljen odstrijel divljeg vepra, kojeg potom lovac-musliman koristi da bi ga razmjenio za halal meso ili ga poklonio nemuslimanu?

Odgovor:

Lov je općenito dozvoljen način stjecanja imovine i njenog korištenja, izuzev osobi u stanju ihrama radi obavljanja hadža ili umre. U Kur'anu se navodi: „ A kada skinete ihrame/izađete iz stanja ihrama, onda vam je lov dozvoljen.“ (El-Maide, 2) Također, Svevišnji kaže: „Dozvoljeno vam je loviti i jesti morske životinje/hranu.“ (El-Maide, 96) Međutim, pokuđen je lov radi zabave, igre, vježbanja i sl., bez namjere da se ulovljena životinja koristi u prehrani ili radi neke druge koristi. Vjerovjesnik a.s. je kazao: „Koji god čovjek bespravno/bespotrebno ubije vrabca i veću životinju od toga, odgovarat će za to pred Allahom na Sudnjem danu. - A kako se to može uraditi na ispravan način – upitaše prisutni Vjerovjesnika?  - Da je na propisan način zakolje i koristi za prehranu, a ne da joj odrubi glavu a potom je baci – odgovori on. “ (En-Nesai, 4298) U fikhskim djelima postoji posebno poglavlje u kojem se dataljno pojašnjavaju propisi o lovu.

Kad je riječ o konkretnom slučaju o kojem se govori u pitanju, pretpostavljamo da lovačka društva postupaju u skladu sa zakonskim propisima koji regulišu pitanje lova, a kojima se suštinski treba štititi opći interes. Ako je to tako, onda nema vjerske zapreke učlaniti se u lovačko društvo/klub i učestvovati u aktivnostima koje nisu u suprotnosti sa zakonom, islamskim vrijednostima i propisima.

Kad je posrijedi pitanje odstrjela divljeg vepra, nema vjerske zapreke za to, jer se radi o štetočini koja nanosi ili može nanijeti veliku štetu poljoprivrednim kulturama. Muslimanu nije dozvoljeno jesti meso divljeg vepra/svinje niti ga koristiti na bilo koji drugi način. Budući da se ne smatra imovinom muslimana, on je ne može koristiti u prometu putem kupoprodaje, razmjene, poklona i sl. Zabranjene stvari u islamu općenito nije dozvoljeno prometovati. Muhammed a.s. je kazao: „Kad Allah nekom narodu/zajednici zabrani jedenje neke hrane, zabrani im i njenu cijenu.“ (Sunen, Ebu Davud) Pojašnjavajući zabranjene stvari /hranu ashabima, Vjerovjesnik, a.s., nije ih uputio kako da se okoriste njome putem prodaje nemuslimanima. Buharija je zabilježio hadis u kome se navodi da je Muhammed a.s. rekao: „Allah i Njegov Poslanik su zabranili prodaju vina/alkohola, lešine, svinje i kipova. Na pitanje: „Šta misli o loju/salu uginule životinje, koji se može koristiti za podmazivanje lađa, namašćivanje kožica i za rasvjetu“, odgovorio je: „Ne, to je zabranjeno/haram.“ U drugom hadisu se navodi da je neki čovjek poklonio Vjerovjesniku a.s. mješinu vina, pa ga je upitao: „Zar ne znaš da ga je Allah zabranio?“ „Nije mi to poznato“ – odgovorio je. Zatim se ovaj čovjek obratio drugom čovjeku i nešto mu došapnuo. „Šta si mu to došapnuo?“ – priupita ga Vjerovjesnik, a.s. „Naredio sam mu da ga proda“ – odgovori on. „Zaista, Onaj koji je zabranio njegovo pijenje, zabranio je i njegovu prodaju“ – reče mu Vjerovjesnik, a.s. Potom je čovjek otvorio mješinu i prosuo vino.“ (Buharija) Iz citiranih hadisa se razumije da ono što je u islamu rezolutno i nepobitno zabranjeno, nije dozvoljeno prodavati muslimanu ili nemuslimanu. Da je njihova prodaja nemuslimanu dozvoljena, Vjerovjesnik a.s. bi im naredio da izvuku korist od tih stvari njihovom prodajom onima koji u njima vide ekonomsku vrijednost.

Ukoliko bi se lovac-musliman oglušio o navedenu zabranu i upustio se u razmjenu, dužan je preuzetu kompenzaciju podijeliti siromasima, a ne koristiti je za svoje potrebe, te učiniti teobu za počinjeni grijeh prometovanja zabranjenom stvari, osim ako bi bio u stanju prijeke potrebe. Tada bi kompenzaciju mogao upotrijebiti za otklanjanje stanja prijeke potrebe.

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi