Konstantno činjenje manjeg grijeha

Pitanje:

Da li konstantno činjenje manjeg grijeha pretvara taj grijeh u veliki? Po istraživanju koje sam izvršio, većina učenjaka kaže da to ne postaje veliki grijeh.

Odgovor:

Uzimajući u obzir definiciju po kojoj je veliki grijeh onaj za koji je predviđena šerijatska kazna na ovom svijetu ili se za njegovo činjenje navodi prijetnja ahiretskom kaznom, konstantnim činjenjem mali grijeh ne postaje veliki, u smislu da se taj grijeh naziva velikim i da se na ovom svijetu izvršilac malog grijeha tretira kao izvršilac velikog. Međutim, ustrajnošću u činjenju malog grijeha, počinilac sebe izlaže njegovim štetnim posljedicama, a koje mogu biti i kao posljedice velikog grijeha, jer konstantnim činjenjem grijeha, makar on bio i mali, njegova težina se povećava. O tome govori sljedeći hadis.

Kada vjernik napravi grešku, na njegovom srcu nastane crna tačka (mrlja). Ukoliko se pokaje i prestane je činiti, njegovo srce se očisti. Ukoliko ponavlja činjenje te greške i mrlja se uvećava, sve dok sasvim ne prekrije srce. To je hrđa za koju Uzvišeni Allah kaže: A nije tako. Ono što su stjecali kao hrđa je prekrilo srca njihova. (Hadis bilježe Et-Tirmizi, En-Nesa'i i Ibn-Madže, od Ebu Hurejre, r.a.) (Više v.: Tefsir Ibn Kesir – skraćeno izdanje, 1482.)

Zbog toga što se težina grijeha uvećava, islamski učenjaci su rekli: Nema malog grijeha sa ustrajnošću, niti velikog sa traženjem oprosta (istigfarom). To znači, ako se konstantno čini mali grijeh, posljedice takvog djelovanja mogu biti jako opasne, kao da se uradio veliki grijeh. S druge strane, ukoliko se osoba iskreno pokaje za učinjeni veliki grijeh, Allah ga oprašta i briše kao da ga nije ni bilo. Na opasnost potcjenjivanja malih grijeha ukazuje i sljedeći hadis:

Čuvajte se malih grijeha. Primjer malih grijeha je kao primjer ljudi koji su se zatekli u jednoj dolini, pa je ovaj donio granu (štap), i onaj granu (štap), koje su sabrali i na vatri od njih ispekli sebi hljeb. Doista, mali grijesi, ako im se čovjek prepusti, unište ga. (Ahmed)

Hadis ukazuje da kao što se od grana i pruća, kada ih se skupi, može zapaliti velika vatra, tako i mali grijesi, ako ih ima puno, prouzrokuju teške posljedice. U komentarima ovog hadisa učenjaci kažu da mali grijesi postaju veliki (po posljedicama) zbog potcjenjivačkog odnosa prema njima i ustrajnosti u njima. Poznata izreka glasi: „Nemoj gledati u sitnicu grijeha, nego u veličinu Onoga prema Kome si zgriješio.“

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi