Saljevanje strave

PITANJE

Opšte je poznato da je salijevanje strave raširena pojava u Bosni i dosta se polemiše oko toga, čini mi se, bez dovoljno znanja! Mene zanima sljedeće:

1) Može li se generalno salijevanje strave okarakterisati kao haram?

2) Može li se generalno za osobe koje salijevaju stravu tvrditi da su sihribazi?

3) Može li salijevanje strave biti u redu, ako osoba koja to radi ne čini širk, ne gata i ne poziva u nešto suprotno islamu?

4) Ko u Bosni i bosanskoj dijaspori ima legitimno pravo neke pjave proglasiti haramom i kakvi dokazi su relevantni za takvu osudu?

ODGOVOR

Salijevanje strave, kao način tzv. alternativnog, paramedicinskog liječenja nije izričito verificirano niti izričito zabranjeno u šerijatu. Njegovu korisnost ili beskorisnost treba potvrditi medicinska struka i praksa. Taj način liječenja ne treba vezivati za islam. Budući da u sebi ima elemenata magije, da nije potvrđena njegova korisnost, mišljenja smo da je bolje i sigurnije izbjegavati takav način "liječenja". Nije dozvoljeno na osnovu činjenice da neka osoba salijevanjem strave pokušava pomoći osobi koja je doživjela psihički šok usljed straha i sl., nazvati je sihirbazom. To je teška optužba za koju se mora imati čvrst dokaz ili odgovarati za nju. Salijevanje strave ne može se poistovjetiti sa sihrom i širkom, ali ne znači da nemaju ili da ne mogu imati dodirnih tačaka. Mišljenja smo da takav način "liječenja" treba izbjegavati. Fetve o tome šta je zabranjeno, a šta dozvoljeno u šerijatu u Bosni i Hercegovini donosi reisu-l-ulema, a u tome mu pomaže Vijeće za fetve. Mišljenja o pojedinim šerijatskim pitanjima mogu iznositi kvalificirani stručnjaci za šerijatsko pravo.