Novotarije ili korisni običaji

PITANJE

Vi ste odgovorili da je novotarija sedmina, četeresnica i godišnjica povodom smrti osobe i da je to loše te bi bolje bilo da iščezne iz naših običaja. A, za mevlud kažete isto da je novotarija, ali da je ok. Pa interesuje me kako to? Jer na oboma se slavi nešto što drugi narod slavi (rođendani i smrt). Ispade da i u jednom i u drugom slučaju oponašamo kršćane. Onda i na jednom i na drugom se spominje Allah, dž.š., i Muhammed, a.s., što je dobro. Pa zašto je onda mevlud dobar a ovo nije? Rekli ste da je dobro da sedmina, četeresnica i godišnjica povodom smrti osobe iščeznu iz naših običaja i da se protiv toga trebamo boriti time što ostavima da samo izblijedi. A zar nije bolje da efendija petkom kaže koju riječ o tome pa prihvatio ko ili ne prihvatio to je onda stvar njegovog imana? Jer bi Muhammed, a.s., sigurno rekao i ukazao na to, te ne bi ostavio da stoji.

ODGOVOR

Podsjećanje na ličnost i djelo Allahovog Poslanika, a.s., bilo kojim povodom, pa i povodom njegovog rođenja je korisna praksa i običaj, pa nema razloga biti protiv te prakse i običaja. Posebno ako se ima u vidu da u tome nema sadržaja koji bi bili suprotni islamskom učenju. U pitanju je, dakle, koristan običaj u kome nema nikakve štete. Pozivati se u svakom pitanju na teoriju bidata je pogrešna praksa. Muhammed, a.s., je ostavio Kabu na novim temeljima, koji nisu izvorno njeni temelji, rekavši pri tome: "Da moj narod nije tek prihvatio islam (pa se bojim smutnje), naredio bih da se Kaba nanovo izgradi na njenim starim temeljima". Pa ipak to nije uradio plašeći se smutnje i negativne reakcije naroda.