Različiti načini klanjanja namaza
PITANJE
Čitajući Buharijinu i Muslimovu zbirku hadisa, naišao sam na hadis koji govori o dizanju ruku više puta u toku namaza. Da li sam stoga dužan dizati ruke u namazu više puta zato što znam da ta dva velika učenjaka nemaju slabog hadisa u svojim zbirkama i da je sigurno da je Poslanik, a.s., dizao ruke više puta? Ili trebam slijediti Ebu Hanifin stav sa hadisom koji prenosi Ibn Mesuda koji kaže da to Poslanik, a.s., nije radio. Je li istina da je Poslanik, a.s., na više načina klanjao ili važi pravilo da ako je jedno ispravno onda automatski mora da je drugo pogrešno? Zašto se u našim džamijama kao ispravan prihvata samo Ebu Hanifin način klanjanja ako imaju sahih hadisi da je riječi Amin" naglas nakon Fatihe sunnet, zatim pomjeranje kažiprsta na sjedenju, dizanje ruku više puta u namazu je, također, sunnet itd?
ODGOVOR
Razlike u načinu klanjanja namaza u praksi četiri ehli-sunnetske pravne škole (mezheba) su neznatne i ne treba oko toga voditi bilo kakvu raspravu. To je završena priča, ništa se tu ne može promijeniti niti ima potrebe za mijenjanjem bilo čijeg stava i prakse u pogledu načina klanjanja namaza. Svi ti načini su utemeljeni, imaju svoje argumente; razlike se uglavnom odnose na propise iz domena sunneta (koji se mogu i izostaviti a da namaz bude ispravan), pa prema tome uklopite se u naš džemat i ne opterećujte se tim razlikama. Hanefijski mezheb je ukorijenjen u našem narodu i ta pozicija se neće mijenjati. Pogrješno je praviti razdor i smutnju u džematu zbog insistiranja na nekim manje važnim propisima.