Džuma-namaz i sahibi-uzur

PITANJE

Pitanje se odnosi na mušku osobu, invalidu koji je sahibi-uzur, a hoće da obavi džuma-namaz. Da li može da se abdesti kod kuće i da ode na džuma-namaz s tim da je taj abdest prije džumanskog vakta, jer je takvoj osobi nezgodno uzeti abdest u džamiji u vrijeme džumanskog vakta kako je propisano da se abdest uzima za ono namasko vrijeme koje nastupi.

ODGOVOR

Sahibi-uzur koji se abdesti prije zevala abdest mu neće biti pokvaren ulaskom, već izlaskom podnevskog vakta prema mišljenju imama Ebu Hanife i Muhammeda, jer abdest sahibi-uzura kvari izlazak, a ne ulazak namaskog vakta. Ako bi se abdestio prije izlaska sunca, ne bi mu važio nakon izlaska. Vrijeme između izlaska sunca i zevala nije vrijeme farz namaza, pa istek tog vremena ne kvari abdest uzet u njemu, za razliku od drugih namaskih vremena, gdje kraj jednog predstavlja početak drugog namaskog vremena. Prema tome, dozvoljeno je spomenutoj osobi (sahibi-uzuru) da se abdesti prije dolaska u džamiju i klanja džumu namaz s tim abdestom, bez potrebe za njegovim obnavljanjem u džamiji nakon ulaska podnevskog (džumanskog) vremena. Ovakav propis za sahibi-uzura ne bi važio kada je riječ o drugim namazima (ikindiji, akšamu, jaciji i sabahu), jer istekom aktuelnog namaskog vremena, njegov abdest se smatra pokvarenim.