Žena u stanju hajza i prisustvovanje tevhidu u džamijiŽena u stanju hajza i prisustvovanje tevhidu u džamiji
PITANJE
Molim Vas da mi iznesete stav o prisustvu žene na tevhidima u stanju hajza (tevhidima koji se uče u kući). Molim Vas da mi bilo kakav odgovor potkrijepite argumentima.
ODGOVOR
Prisustvo žene, s hajzom ili bez hajza, nije tretirano u izvorima islama (Kur'anu i Sunnetu) iz prostog razloga što taj običaj nije postojao niti je prakticiran u vrijeme Poslanika a.s. kao ni u vrijeme ashaba. On je nastao mnogo kasnije. Zato je na slučaj o kojem pitate moguće primijeniti samo analogno rješenja koje je sadržano u hadisima u kojima se govori o zabrani ženi koja ima hajz da uči Kur'an kao i da se zadržava u džamiji. Mada su ovi hadisi sporni, naš i većina ostalih mezheba prihvatili su norme sadržane u njima ustvrdivši sljedeće propise, odnosno zabrane vezane za stanje hajza i džunupluka. Ženi u stanju hajza i nifasa zabranjeno je sljedeće: klanjanje namaza, post, tavaf, učenje Kur'ana, dodirivanje Mushafa bez omota te spolni odnos. Osim posta i spolnog odnosa, ove zabrane važe i za osobu u stanju džunupluka. Budući da se prilikom učenja tzv. tevhida uči Kur'an, žena u stanju hajza sluša to učenje. Postavlja se pitanje da li je to dozvoljeno? Jedini dokaz u ovom slučaju jeste analogija na učenje Kur'ana, tj. normativno izjednačavanje slušanja s učenjem Kur'ana. U tom slučaju slušanje nije dozvoljeno. S druge strane moguće je praviti razliku između učenja i slušanja. Tada se postupa po razlogu suprotnosti, na temelju čega se zaključuje da je slušanje Kur'ana dozvoljeno, za razliku od učenja Kur'ana. Princip predostrožnosti sugerira da je bolje izbjegavati i učenje i slušanje Kur'ana ženi u stanju hajza, osim ako postoji stvarna potreba za tim (nastava, vježbanje da se ne zaboravi).