Sumnja u gubitak abdesta u namazu
PITANJE
Našao sam jedan odgovor na pitanje o sumnji u gubitak abdesta, i Vi ste rekli da je princip da se računa da abdest nismo izgubili sve dok ne budemo sigurni u to, tj. ako recimo posumnjamo u namazu da nam je procurilo mokraće, računa se da abdest nismo izgubili dok ne budemo sigurni da smo je ispustili. "Ono što je sigurno ne može se otkloniti sumnjom", napisali ste. Zanima me da li to znači da se različito tretira sumnja u ispravnost abdesta, pa treba obnoviti abdest, od sumnje u gubitak abdesta, pa ne treba obnavljati abdest?
ODGOVOR
Da, dobro ste primijetili da se različito tretiraju, tj. imaju različite posljedice kada je riječ o abdestu, sumnja u u pogledu ispravnog uzimanja abdesta ili samog uzimanja abdesta nakon hadesa i sumnje u gubitak abdesta. U prvom slučaju se presumira da osoba nema abdest, a u drugom da ga ima i da ga nije izgubila, jer sumnja ne otkalnja ono što je sigurno. U prvom slučaju bili smo sigurni u hades, a sumnja se javila u pogledu ispravnog uzimanja abdesta, a u drugom slučaju bili smo sigurni u abdest, a posumnjali u njegovo kvarenje.