NAMASKI UVJETI
Skoro uvijek idem na džumu, te iako za vrijeme radnog vremena u stranoj firmi - imam hvala Bogu mogućnost izaći i obaviti namaz. Često se desi da su neki neodgodivi sastanci u toku, na koje ja nemam utjecaj u smislu vremenske organizacije, pa tako zakasnim" na džumu, tj. dođem za vrijeme dok hatib drži hutbu. Znajući da je hutba sastavni dio džuma-namaza, nastojim doći na vrijeme i koliko god mogu da se ravnam prema nastupajućem namaskom vremenu. Međutim, ovoga puta u džamiju sam stigao taman kad je mujezin učio ikamet. Nisam imao abdest (bio sam krenuo u smjeru abdesthane), pa sam u tom momentu bio u dilemi šta da radim. Da sam otišao u abdesthanu, okasnio bih na namaz, pa sam se ipak odlučio pripojiti džematu i klanjati džumu bez abdesta. Potpuno svjestan da je takvo nešto inače nezamislivo, pitam se da li sam počinio grijeh? Tada sam sebi rekao da je bolje klanjati sad ovako bez abdesta nego propustiti džumu, a sada više nisam siguran u ispravnost takvog razmišljanja. Jesam li postupio ispravno, ili sam trebao uzeti tejemum? Je li mi bio ispravan namaz u ovoj situaciji, ili sam počinio grijeh?
25.01.2025.