Nijet na bosanskom jeziku i učenje u toku abdesta
PITANJE
Da li je ispravno ako abdest nijetim u sebi i to na našem maternjem jeziku, bosanskom, i da li se mora lijevom rukom prati noge ili je to nebitno? Treba li se učiti šehadet kod pranja svakog dijela tijela koje se pere u abdestu?
ODGOVOR
Nema zapreke da se abdest zanijeti u sebi na našem jeziku. Nijet u abdestu znači namjera uzimanja abdesta, a mustehab je potvrditi tu namjeru riječima. Noge treba prati lijevom rukom, ali ako bi se pri tom pranju upotrijebila desna ruka ne bi utjecalo na ispravnost abdesta. Kad je riječ o učenju Šehadeta prilikom pranja pojedinih dijelova tijela, ono se navodi u hadisu El-Berra'a, koji se veže za Vjerovjesnika a.s.: Ko prouči prilikom abdesta Bismillahi, a zatim kod pranja svakog organa prouči/kaže: Svjedočim da nema boga osim Allaha i svjedočim da je Muhammed Njegov rob i Poslanik, pa poslije završetka abdesta prouči dovu: "Bože, učine me od onih koji se mnogo kaju i od onih koji se mnogo čiste!", bit će mu otvorena osmera vrata Dženneta i ući će kroz koja želi. Ako odmah poslije toga ustane klanjati dva rekata, svjestan onoga što uči u njima, izaći će iz namaza (bez grijeha) kao onog dana kada ga je majka rodila. Potom će mu se reći: Kreni od početka sa svojim djelima." (Zabilježio ga je El-Mustagfiri u Poglavlju o dovama, ocijenivši ga kao hasen garib, kako se navodi u djelu Kenzul-'ummal, 5/72. V. I'alaus-sunen, 1/27) Učenje ove dove ne može se uvrstiti u sunnete abdesta, ali može u abdestne adabe (korisne i lijepe postupke). (V. Meraki el-felah, str. 31)