Abdest različitih sahibi-uzura
PITANJE
U knjigama piše da abdest sahibi-uzura vrijedi za namasko vrijeme u kome se uzima. Ako osoba ima taj status, kako da uzme abdest i klanja u džematu ako treba abdest uzeti prije namaza, jer u tom slučaju abdest je uzet u vrijeme prethodnog namaza? Naprimjer, abdest za ikindiju koju želimo klanjati u džematu, uzet je u podnevsko vrijeme, i on je istekao jer traje dok ne nastupi ikindija. Ako bi mi recimo tek počeli uzimati abdest kad nastupi ikindija, praktično propuštamo da u džematu klanjamo ikindiju. Još je veći problem recimo za akšam jer se odmah po ezanu klanja farz, a ako bi sahibi-uzur tek po početku ezana počeo uzimanje abdesta, može da ne propusti namaz u džematu. Po nekoj mojoj logici, ako mi abdest uzmemo za ikindiju, a još je podnevsko vrijeme, on bi nam ipak trebao vrijediti dok ne klanjamo ikindiju.
ODGOVOR
Stav našega mezheba je da sahibi-uzur uzima abdest za svako namasko vrijeme i u tom smislu Ebu Hanifa prenosi jedan hadis od Poslanika, a.s. Vaše logičko promišljanje je u skladu sa stavom šafijskog i malikijskog mezheba (prema jednom od njihova dva mišljenja) da sahibi-uzur uzima abdest za svaki farz namaz, a ne za namasko vrijeme. I ovo mišljenje ima osnovu u jednom hadisu.