Prisutvovanje nemuslimana vjerskim obredima

PITANJE

Da li je dozvoljeno ženi ehli-kitabijki, čiji je sin preselio na Ahiret kao musliman, da prisustvuje učenju Jasina i tevhida za njegovu dušu u džamiji, s tim da bude prikladno odjevena i čista kao i muslimanke? Zbog različitih mišljenja u džematu, molimo Vas da nam odgovorite u narednom broju Preporoda kako bismo riješili nedoumicu i kako bismo ispravno postupili prema spomenutoj porodici.

ODGOVOR

Prema pretežnom mišljenju uleme nema šerijatske zapreke da nemusliman uđe u džamiju u slučaju opravdanog razloga, uz pridržavanje propisa o ulasku u džamiju koji važe i za muslimane, a odnose se prije svega na nošenje propisne odjeće i ponašanje koje treba biti primjereno mjestu u kojem se obavljaju namazi i ostali vidovi ibadeta. Poslanik a.s. je primio delegaciju Sekifa, čiji su članovi bili nemuslimani, u svojoj džamiji. Buhari i Muslim su zabilježili hadis u kojem se navodi da je jedan zarobljenik, mušrik, po imenu Sumame, bio nakratko zadržan u Poslanikovoj džamiji. Poslanik a.s. je nakon izvjesnog vremena naredio da se on oslobodi, pa ga je ovaj plemeniti Poslanikov a.s. psotupak podstakao da primi islam. Navedeni hadisi ukazuju na dozvoljenost ulaska nemuslimana u džamiju. Prema tome, nema šerijatske smetnje da spomenuta nemuslimanka, majka umrlog muslimana, dođe u džamiju i prisustvuje učenju Kuranu i zikra spomenutim povodom.