Broj obaveznih kurbana u jednoj porodici

PITANJE

U razgovoru sa mojim prijateljem, vezanim za predstojeći kurban bajram, došlo je do diferencije u pogledu broja kurbana koji bi se trebali klati u njegovoj porodici. Naime, on smatra da je on obavezan zaklati samo jedan kurban za svoju porodicu (ovna).

U domaćinstvu su stalno zaposleni on i supruga, jedan sin je student (sa nekim manjim studentskim- ali ipak stalnim prihodima), a drugi sin je na zanatu gdje zarađuje stalnu sumu novaca. Ja smatram da su u ovom slučaju njegove obaveze veće pa vas molim da nam pojasnite ko je sve dužan da zakolje kurban u jednoj porodici s obzirom na punoljetstvo, ostvarene prihode te druge aspekte koji su vezani za ovo pitanje. Molim da nam što hitnije odgovorite s obzirom da je do bajrama ostalo još malo vremena.

ODGOVOR

Svaki punoljetan, pametan i imućan musliman i muslimanka dužan / dužna / je (vadžib u hanefijskom mezhebu) žrtvovati kurban za Kurban – bajram. Imućnom se smatra ona osoba koja posjeduje nisab (91,5 gram zlata ili protuvrijednost u novcu i sl. imovini) preko osnovnih egzistencijalnih potreba u vrijeme žrtvovanja kurbana. Prema tome, supruga koja radi i ima svoj vlastiti imetak u visini nisaba tretira se zasebnim obaveznikom kurbana, isto tako sin, kćerka i druga rodbina, makar živjeli u istom domu. Ali ako te osobe ulažu svoju zaradu u kućni budžet i sveukupan iznos samo podmiruje mjesečne troškove porodice, onda nisu obavezne zasebno kupovati kurban, već će iz tog sveukupnog iznosa, ako dostiže iznos nisaba, nakon izdvajanja za nužne mjesečne troškove porodice, kupiti i zaklati kurban za cijelu porodicu. Student, ili srednjoškolac koji ne radi, a ima stipendiju ili nekakvu minimalnu zaradu koja mu je dovoljna samo za podmirenje mjesečnih troškova nije obavezan žrtvovati kurban.

Žrtvovanje kurbana je jedanput godišnje i musliman treba nastojati da izvrši ovu obavezu na najbolji i najsigurniji način. Nikakvo dovijanje obaveznika da izbjegne izvršenje obaveze neće ga osloboditi iste, a Allah Sveznajući najbolje zna svačije namjere i imovinsko stanje. Allah ne zadužuje nijednu osobu više nego ta osoba može podnijeti.