Kamatna zarada kao donacija
PITANJE
Želio bih pitati u vezi donacije od strane kamataša. U konkretnom slučaju kod nas ima jedan poznat kamataš koji je donirao za našu džamiju, odnosno naše selo, jedan kombi za prijevoz dženaze izjavivši da ga je kupio parama od kirije za lokale, a ti lokali su kupljeni od kamate. Neke džematlije su protiv, a neki odobravaju. Naši imami su to prihvatali i na neki način ga tumače normalnom pojavom. Kakav je stav šerijata u vezi sa ovim slučajem?
ODGOVOR
Općepoznato je da je kamata u islamu strogo zabranjena te da onaj koji kamatari, prema Kur'anu, vodi rat protiv Allaha i Njegova Poslanika. Zarada koja se stiče kamatom je haram. Onaj koji je stekao zaradu kamatom dužan je učiniti teobu i osloboditi se te zarade tako što će je podijeliti u dobrotvorne svrhe. Za davanje same haram imovine darovalac nema sevapa, ali ima za nijjet i odluku da se u ime Allaha oslobodi te imovine. Jedna od tih dobrotvornih svrha u koju se može usmjeriti tako stečena imovina jeste i kupovina kombija za potrebe džemata. Moguće je, također, da dotična osoba ima i druge imovine koju je stekao na halal način, te stoga smatramo da nema smetnje da se primi i koristi spomenuto vozilo u općekorisne svrhe, a da li će darovalac imati od toga sevapa, Allah zna i On će o tome suditi. Smatramo da reakcija džematlija koji odbijaju donaciju, također, ima smisla, budući da podsjeća ljude na to da vode računa o sticanju imetka na halal način, jer se jedino od darovanja takve imovine ima sevapa.