Post bolesnika
PITANJE
Interesuje me fikhski stav o postu bolesnika. Kada bolesnik ima opravdanje (ruhsat) da ne posti?
ODGOVOR
Post bolesne osobe spada u osnovne propise (azimet), dok je nepostenje olakšica (ruhsat) u slučaju kada je osoba stvarno bolesna. U Kur'anu se navodi: ...a onome od vas koji bude bolestan ili na putu – isti broj drugih dana. Onima koji ga jedva podnose - otkup je da jednog siromaha nahrane. A ko drage volje da više, za njega je bolje. A bolje vam je, neka znate, da postite." (Bekara, 184) Ovaj kur'anski ajet ukazuje da bolesnik može koristiti olakšicu da ne posti, ali je obavezan napostiti propuštene dane posta nakon ozdravljenja. Pojašnjavajući pojam bolest / bolesnik" u ovom kontekstu, većinsko mišljenje uleme je da je to bolest koja čini post izrazito teškim, ili kada postoji bojazan da bi post mogao ugroziti život bolesnika, ili pogoršati njegovu bolest, ili usporiti ozdravljenje. Ukoliko mu post neće škoditi po bilo kom osnovu, nema opravdanja za nepostenje. Stav o ovome može se zauzeti na osnovu iskustva, obavještenja pouzdanog ljekara, ili pretežnog mišljenja samog bolesnika.