Postavljanje ploče s imenima vakifa
PITANJE
U mom džematu je izgrađena jedna prelijepa džamija sa dvije munare. U izgradnji su učestovali svi, finansijski pomagali, nane od svojih penzija, radnici od svojih mizernih plata, ratni profiteri od svog nelegalno stečenog imetka, od zakidanja radnika za osiguranje i izrabljivanja. Bilo kako bilo, džamija je završena, lijepa, najljepša. Ljudi koji su bili u građevinskom odboru odlučili su postaviti ploču sa natpisom imena i prezimena ljudi koji su dali više od 30.000 KM. Ima tu časnih ljudi, ima i sumnjivih lica, želim da mi protumačite da li je zabranjeno postavljati takve ploče na džamiju uopće? Ja sam mlad momak koji želi da zna, pa molim da mi odgovorite jer nekako mi je draže 10 KM od penzije neke nane nego sav njihov nelegalni imetak!?
ODGOVOR
"Allah je čist i prima samo ono što je čisto" - navodi se u hadisu Ebu Hurejre kojeg je zabilježio imam Muslim. Prema tome, ako je neko nelegalno stekao imovinu pa je utrošio u neki od hajrata, neće mu to biti primljeno kao dobro djelo, osim u dijelu koji se odnosi na namjeru da se oslobodi tako stečene imovine, što je po sebi dobro djelo. Nema bereketa i hajra u imovini koju poslodavac uštedi na uštrb radničkog hakka. Allah dž.š. sve zna i On će suditi svakome kako je stekao i u šta je potrošio svoj imetak na Danu sudnjemu. Na ovome svijetu postoje nadležne državne institucije koje se bave problemom nelegalno stečene imovine. Nije to u nadležnosti građevinskog odbora za izgradnju džamije niti je u nadležnosti džematlija pojedinaca. Može biti kod Allaha dž.š. 10 KM, ili čak samo jedna marka od nečije penzije vrednija, a i ljudima draža, od nečijih desetina hiljada KM, ali se za 30 000 KM može kupiti više građevinskog materijala od količine koja se može kupiti za 10 KM. To što se ime nekog donatora napiše na posebnoj ploči koja se stavi na džamijski zid ne znači da je kod Boga bolji i odabraniji, a u očima ljudi cjenjeniji. To je samo izraz priznanja džemata za doniranu imovinu u određenom iznosu. Ako džemat procijeni da je takav postupak svrsishodan motivacijski faktor, nema zapreke da tako postupi. Djela se prema namjerama vrjednuju.