Plaćanje članarine u Islamskoj zajednici

PITANJE

Imam jedno pitanje u vezi plaćanja hodžarine. Trenutno živim u Sloveniji, a hodžarinu plaćam redovno, od kako sam se oženio (10 godina), u Bosni odnosno u mjestu (selu) gdje su rođeni moji preci. Isto tako moj otac živi u Sloveniji, a također je plaćao i danas plaća hodžarinu u Bosni u selu gdje je rođen. Pitanje je sljedeće: U slučaju smrti i ukopa u Sloveniji, da li se uzima u obzir da je sve te godine plaćana hodžarina u BiH, ili lokalni imami imaju pravo zatražiti plaćanje hodžarine za zadnje tri godine tu iako je sve uredno i dokažljivo plaćano u BiH. Razumijem da se plaćaju određeni troškovi dženaze, ali ne i traženje plaćanja hodžarine za tri godine unazad lokalnoj islamskoj zajednici u Sloveniji iako je sve redovno regulisano i plaćano u BiH.

ODGOVOR

Lijepo je to što plaćate članarinu u džematu u kojemu su rođeni Vaši preci u Bosni i Hercegovini, posebno, ako se radi o povratničkom džematu, ali je Vaša obaveza kao muslimana da budete član i plaćate članarinu u džematu u kojem živite i kojemu trenutno pripadate. Ako bi svi postupali kao Vi, ko bi izdržavao džemate u Sloveniji? Preče je da tamo plaćate članarinu, ako tamo živite za stalno, a u BiH samo ako ste u mogućnosti, kao vid solidarnosti i ispomoći. Postoji načelna odluka Rijaseta IZ o jedinstvenoj članarini, u smislu da je dovoljno da se plaća samo na jednom mjestu. U slučaju prelaska u drugo mjesto, treba donijeti potvrdu o prethodnom članstvu i uvažit će se ta činjenica. Međutim, i džemat u kojem trenutno živite ima svoje potrebe i zahtjeve, uključujući i one koji se tiču članarine, koje trebaju uvažiti svi njegovi članovi. Bez toga džemat ne može opstati. Kako tražiti od džemata usluge ako ne učestvujemo u u troškovima njegovog održavanja? Naravno, ko nije u stanju plaćati članarinu, od njega se to ne može ni tražiti.