Korištenje vaktije u dijaspori

PITANJE

U jednom austrijskom gradu tri islamske zajednice (ima ih više) imaju različite vaktije i do 50 minuta razlike za sehur i jaciju. Kako to objasniti i razumjeti, odnosno kako se određuje vrijeme zore odnosno vrijeme jacijskog namaza?

ODGOVOR

Dokle god postoji više "islamskih zajednica" u jednoj zemlji koje slijede različite duhovne centre bit će različitih vaktija. Dok se u jednoj zemlji ne bude poštovala i prihvatala jedna vaktija, preostaje da svaka zajednica postupa po svojoj vaktiji. Muslimani koji pripadaju Islamskoj zajednici u BiH slijede vaktiju Rijaseta IZ. Nema potrebe da se obazirete na druge vaktije osim ako idete u džamiju koja nije pod ingerencijom džemata koji pripada IZ u BiH, tj. u mjestu u kojemu ne funkcioniše naš džemat. Razlike u određivanju nekih namaskih vremena nastaju otuda što namaska vremena nisu precizirana u izvorima islama prema satu, minuti, sekundi, jer se u Poslanikovo a.s. vrijeme ono nije mjerilo na takav način (takvo računanje vremena nije bilo poznato), već prema pojavi izvjesnih prirodnih znakova na nebu (pojava zore, izlazak i zalazak Sunca, jačina svjetlosti, gustoća tame, dužina sjenke predmeta, položaj Sunca, Mjeseca na nebu i sl.) kao rezultat položaja spomenutih nebeskih tijela jednih prema drugim kao i kretanja Zemlje oko svoje osi. Kada se ti znakovi i pokazatelji prevedu u savremene vremenske mjerne jedinice (sat, minuta, sekunda) može doći do određenih razlika ovisno o tome ko radi vaktiju i na temelju koje metodologije. Razlike koje se pojave u preciznom određivanju vremena pojave spomenutih prirodnih pojava (minute, sekunde), posebno kada je riječ o pojavi zore, za koju je vezan početak posta, i nastupu jacijskog vremena, posve je normalna pojava i nema tu ničega posebno čudnog. Nema potrebe da se Vi bavite načinom određivanja vremena sehura i jacije, jer danas imamo vaktije koje izrađuju stručnjaci iz odnosne oblasti, a vjernici se mogu osloniti na vaktiju i njihovi ibadeti će biti ispravni