Ispravnost džemata uslijed svađe s imamom

PITANJE

Ako se jedna skupina vjernika posvađa u džamiji zbog imama i ne žele da ih on predvodi u namazu, mogu li oni između sebe predložiti jednog džematliju da klanja namaz kako bi se situacija smirila? Riječ je o dnevnom namazu, a ne o džumi.

ODGOVOR

Svađa u džematu je neprimjeren i neprihvatljiv način rješavanja problema koji prate svaki zajednički rad. Posebno je za osudu kada se to desi u džamiji, Božijoj kući čiji je cilj okupljanje vjernika radi zajedničkog ibadeta, dogovaranja, jačanja međusobne sloge, povjerenja, bratstva i zajedničkog rada. Uzvišeni u Kuranu kaže: I pokoravajte se Allahu i Poslaniku njegovu, i ne prepirite se da ne biste klonulu i bez snage ostali; i budite strpljivi, jer Allah je, zaista, na strani strpljivih. (El-Enfal, 46) Trebate znati i poštovati princip da je postavljanje i razrješenje imama u organiziranoj zajednici u nadležnosti odgovarajućih institucija i organa, a ne ove ili one grupe vjernika. Međutim, ukoliko manja grupa muslimana u nekom mjestu nije u stanju održavati džemat u punom kapacitetu, s zaposlenim imamom, ili se desi vanredna situacija, poput ove spomenute u pitanju, dozvoljeno je da organiziraju džemat kako bi klanjali dnevne namaze u džematu, a predvodit će ih džematlija koji zna pravilno učiti Kuran i poznaje propise o namazu. Namaz će im biti ispravan. Ne mogu na taj način organizirati klanjanje džuma-namaza budući da je za predvođenje džume namaza u našem mezhebu neophodno odobrenje nadležne islamske vlasti, a u našem slučaju to je Rijaset IZ, odnosno reisu-l-ulema ili neki drugi organ koji ima to ovlaštenje. Drugačije postupanje vodi u anarhiju i nered, a Allah ne voli nered.