Utemeljenost zikra s mujezinom

PITANJE

Pitanje je vezano za zikr nakon farza: da li je Poslanik Muhammed, s.a.v.s., zikrio poslije farza ili kako to mi radimo nakon čitavog namaza i poslije sunneta, da li je ovako radio imam Ebu Hanife nakon namaza i zajednički s mujezinom? Kako sam ja pronašao kod Imama Ebu Hanife nema ovog bosanskog i turskog zikra s mujezinom, svako za sebe čini zikr pojedinačno, tako se prenosi i od Poslanika, s.a.v.s.

ODGOVOR

Taj zikr je u osnovi sunnet ili mendub, a definicija sunneta u fikhu glasi: da je to djelo za čije činjenje slijedi nagrada, a za čije izostavljanje ne slijedi kazna. Prema tome to nije vrsta propisa za koju je predviđena takva kazna kako sugerirate. Slijeđenje Poslanikova, a.s., sunneta je mnogo širi pojam od navedenoga propisa i ne može se svesti samo na njega. Mnogo je važnije to što naše džematlije slijede Poslanika, a.s. u izvršavanju farzova nego da li pri tome eventualno propuste neki sunnet, za čije izostavljanje inače u šerijatu nije predviđena kazna. Mnogo je važnije očuvati jedinstvo u džematu nego izostaviti neki sunnet. U prosuđivanju treba voditi računa o prioritetima. Po svom sadržaju i načinu na koji se obavlja zikr poslije namaza kod nas, suštinski nije u suprotnosti sa šerijatskim propisima. Može biti u nekim manje važnim detaljima, ali suštinski nije.