Posjećivanje javnih kupališta i plaža

PITANJE

Da li je muslimanu/muslimanki dozvoljeno posjećivati javna kupališta i plaže makar to bilo i u svrhu njihovog zdravlja?

Da li je dozvoljen odlazak muslimanu na bazen gdje se nalaze i muškarci i žene?

Da li je dozvoljen odlazak muslimanu na bazen gdje se nalaze i muškarci i žene?

Kako se može tumačiti odlazak pojedinih vjerskih službenika (imama) na kupanje na otvorenim bazenima ili morskim plažama i da li je to dozvoljeno sa vjerske strane? Kakav je njihov status, jer svi smo svjesni o kakvim mjestima se radi?

Da li ja kao šerijatski vjenčan muž moram zabraniti svojoj ženi da se ide kupati negdje u javnost kao što je npr.: bazen, plaža na moru itd.? Ili ja kao muž mogu zabraniti ali ne moram, nego da je pustim da ide da se kupa. Jer Kur`an kaže, da svako svoj grijeh nosi i da nema prisilja na nešto.

ODGOVOR

Ukoliko su kupališta mješovita ili se u njima nalaze osobe otkrivenoga avreta, nije dozvoljeno posjećivati takva mjesta.

Općepoznato je da muškarci i žene koji se zajedno kupaju u bazenu nisu propisno obučeni niti se, u većini slučajeva, pridržavaju islamskih etičko-pravnih normi ponašanja u društvu te zbog toga nije dozvoljeno muslimanu i muslimanki da posjećuju takva mjesta. Musliman i muslimanka moraju čuvati svoj avret od tuđih pogleda, a tuđi avret od svog pogleda.

Općepoznato je da muškarci i žene koji se zajedno kupaju u bazenu nisu propisno obučeni niti se, u većini slučajeva, pridržavaju islamskih etičko-pravnih normi ponašanja u društvu, te zbog toga nije dozvoljeno muslimanu i muslimanki da posjećuju takva mjesta. Musliman i muslimanka moraju čuvati svoj avret od tuđih pogleda, a tuđi avret od svog pogleda.

Budući da je u islamu zabranjeno otkrivati svoj i gledati u tuđi avret, a čemu se osoba koja posjećuje javne plaže i kupališta izlaže, jasno je da muslimanu i muslimanki koji čuvaju svoje i tuđe avrete od neprimjerenih pogleda, nije mjesto na takvim i sličnim mjestima, posebno imamu koji treba biti uzor svojim džematlijama.

Uzvišeni u Kur'anu kaže: "O vi koji vjerujete, čuvajte sebe i svoje porodice od džehennemske vatre...!" Prema tome, dužnost je vjernika da vodi računa o svojoj porodici, uključujući i supružnike, njihovom ponašanju i moralu. Vjerniku ne može biti svejedno da obnažene dijelove tijela njegove supruge posmatraju drugi muškarci kojima to nije dozvoljeno. Suprug ne smije nikada iskazati saglasnost sa takvim ponašaljem i postupcima njegove supruge. Naravno, treba stalno iskazivati neslaganje sa takvim ponašanjem, savjetovati na lijep način i nastojati uvjeriti je da je bolje da čuva svoj brak i porodicu nego da udovoljava svojim strastima. Ako izvršite svoju obavezu upućivanja i svajetovanja na adekvatan način, nećete biti odgovorni za njene grijehe. Također, nije prihvatljivo i primjereno da, recimo, njoj zabranjujete nešto, a sebi to dozvoljavate. Neka Vam je Uzvišeni na pomoći da svoju dužnost u porodici kao vjernik obavite na najbolji način.