Namjerno razmišljanje o bludnim radnjama
PITANJE
Da li je namjerno razmišljanje o bludnim radnjama mekruh (pokuđeno) ili haram (strogo zabranjeno)?
ODGOVOR
Svevišnji Allah je zabranio i samo približavanje bludu: "I što dalje od bluda, jer to je razvrat, kako je to ružan put!" (El-Isra, 32) Ova zabrana podrazumijeva zabranu svih koraka koji vode tom velikom grijehu. Razmišljanje o bludu je prvi korak na tom putu, koji šejtan može iskoristiti i navesti osobu koja to čini na sljedeći korak sve dok mu to zavođenje uspijeva i dok čovjeka ne odvede u propast. Zato Vam savjetujemo da ne poduzimate ni taj prvi korak koliko god ste u stanju. "One koji se zbog Nas budu borili Mi ćemo, sigurno, putevima koji Nama vode uputiti; a Allah je zaista na strani onih koji dobra djela čine!" - kaže Svevišnji u Kuranu. (El-Ankebut, 69) Nisu svi mekruhi iste razine/intenziteta pokuđenosti, a niti su svi harami iste razine/intenziteta zabranjenosti i griješnosti. Nije isto uraditi haram i razmišljati o haramu, a ne učiniti ga. Posljedice su različite. Što je vrijednost, koja se kršenjem zabrane ugrožava, veća, teži je grijeh ako se zabrana prekrši. A kako će Allah kome računati i obračunavati, samo On zna.