Konzumiranje nargile
PITANJE
Upoznat sam da je u vezi nargile između malezijska ulema prije četiri godine, a na osnovu mnogih istraživanja koja su dokazala štetnost nargile, konzumiranje iste proglasila haramom. S obzirom na to da se ova pojava zadnjih godina jako proširila među našom muslimanskom omladinom (koja nargilu smatra nekako islamskom jer dolazi sa istoka i prvenstveno muslimanskih zemalja kao npr. Turska) i koriste je i mladići i djevojke (nažalost i one koje nose hidžab), interesuje me stav islamske zajednice u vezi ove pojave tj. konkretno pušenja nargile? Haram, mekruh ili mubah?
Da li je dozvoljeno pušenje nargile (šiše) s obzirom da se otvara sve više kafića u kojem to nude?
Već smo dobili odgovor na pitanje da li je haram pušenje nargile - međutim, ovdje se podrazumijeva pušenje duhana u nargili. Sve su popularniji oni vulkanski kamenčići sa aromom, koji se u nargili kao duhan mogu pušiti. Mnogi tvrde da nisu štetni za organizam, jer za razliku od duhana, nemaju katran i nikotin. Da li je to haram?
ODGOVOR
Pušenje nargile (šiše) je štetna navika kao i pušenje duhana ako ne i štetnija. Vjera zabranjuje i odvraća od svega što je štetno, pa bi se muslimani, posebno omladina, trebali kloniti te i drugih štetnih navika i običaja. Vjerska je obaveza izbjegavati sve što šteti ljudskom zdravlju. Uzimajući u obzir strogu kur'ansku zabranu: "Ne bacajte se svojim rukama u propast" i njenu primjenu na pušenje duhana/nargile, možda se može upotrijebiti i najjači stepen zabrane u šerijatu "haram" u slučaju pušenja duhana/nargile uvažavujući savremena saznanja i otkrića o štetnosti spomenute pojave o kojoj govore izvještaji Svjetske zdravstvene organizacije i medicinske nauke. Ako bismo i pokazali neku rezervu prema upotrebi termina "haram" - stroga zabrana, nema dileme oko toga da tu pojavu okarakterišemo kao strogu pokudu (mekruh tahrimi), posebno imajući u vidu da pušenje duhana šteti ne samo zdravlju pušača, već i zdravlju svih onih koji dolaze u dodir sa duhanskim dimom, posebno zdravlju djece. Vjerovjesnik, a.s., je rekao: "Nije dozvoljeno nanositi štetu niti na štetu uzvraćati štetom." U prilog ovom stavu idu i najnovija zakonska rješenja kod nas prema kojima je zabranjeno pušenje na javnim mjestima i zatvorenim javnim prostorima.
Šerijatski je zabranjena ili sumnjiva zarada stečena prodajom štetnih roba i usluga.
Da li je i u kojoj mjeri to štetno, sud trebaju dati zdravstvene institucije i stručnjaci. Mišljenja smo da je sve što je u vezi s pušenjem duhana štetno i da je vjerska obaveza izbjegavati sve što šteti ljudskom zdravlju.