Izlazak iz islama
PITANJE
Čitajući razna pitanja koja su vam bila postavljena, pročitao sam i ono o izlasku iz islama. Pročitao sam i vaš odgovor, i potpuno se slažem da je to pitanje danas, kad se ne primjenjuje islamsko pravo, zaista bespredmetno, no to je jedno od onih pitanja, koja su nam kostantno postavljena od strane mnogobrojnih ljudi za nas muslimane koji živimo na
Zapadu i koji hoće da razumiju bolje našu vjeru. U želji da im što bolje odgovorim, tražio sam preko interneta (nažalost, ograničen sam samo na to) šta je zaista Poslanik, s.a.v.s., odredio po tom pitanju, i naišao sam na dva različita odgovora. Shvatam da mi ne možete dati jedan jasan i kategoričan odgovor po tom pitanju, jer je preveliko pitanje, no je li ja postajem kafir, da li ja sam izlazim iz islama, kao što su mi neki muslimani navodno rekli, ako sam mišljenja da ubistvo nije pravna kazna ako neko izlađe iz islama, bez toga da nakon izlaska iz islama bude sklon nasilju prema muslimanima i islamu (jer sam vidio da ima dokaza iz Kur'ana i hadisa za taj odgovor) i da, ako ja budem upitan u vezi toga, mogu reći da nisu svi muslimani saglasni po tom pitanju, a da pritome ja ne izađem iz islama?
ODGOVOR
Pitanje krivičnih sankcija i njihove primjene spada u domen krivičnog zakonodavstva i pravosuđa pojedinih država. Prema tome, to nije nešto o čemu odlučuju pojedinci. No, budući da šerijatski propisi imaju i svoju doktrinarno-etičku dimenziju, u smislu vjerovanja u njih i njihovu moralnu opravdanost i svrhu te obaveznost njihove primjene na personalnoj razini (u smislu izbjegavanja šerijatom inkriminisanih djela), takav je slučaj i sa tzv. djelom vjeroodstupništva. Pitanje sankcije za ovo krivično djelo, kao i njegovo svrstavanje u hudude (fiksirane sankcije), sporno je među savremenim islamskim učenjacima. Kuran o zemaljskoj kazni za ovo djelo ne govori ništa. U nekim hadisima se ona spominje, ali se ti hadisi tumače na način njihovog usklađivanja s temeljnim principom islama prema kojemu nema prisile u vjeri. Prema tome, nećete izaći iz vjere ako kažete da muslimani nisu saglasni u vezi kazne za vjeroodstupništvo. To je naprosto istina, i zbog toga se ne izlazi iz vjere. Savjetujemo muslimanima, posebno onima koji žive na Zapadu, da ne upadaju u zamke koje im postavljaju pojedini dušebrižnici" i lovci na grješke, s bilo koje strane oni dolazili, da se ne upuštaju u rasprave o tim osjetljivim pitanjima za koje nisu dovoljno teorijski i naučno pripremljeni i da se drže sigurnih principa: da svako može odabrati vjeru koju želi i da za svoj izbor odgovara Bogu, te da svaka zemlja ima svoje krivično zakonodavstvo koje primjenjuje na svojoj teritoriji. To pitanje je u nadležnosti države, a ne pojedinaca, pa onaj koji želi da sazna krivične propise koji se primjenjuju u muslimanskim državama za pojedina krivična djela, neka se izravno obrati ministarstvima pravosuđa u tim državama, a ako želi saznati za neki šerijatski propis, posebno iz oblasti krivičnog prava, neka se obrati stručnim osobama, a neka ne vrši pritisak na pojedince, kako bi iskazali svoje mišljenje o nekim propisima ili zakonima drugih zemalja, koje inače uopće ne poznaju ili ne u dovoljnoj mjeri, kršeći na taj način njihovo elementarno ljudsko pravo da ne budu uznemiravani od bilo koga zbog svoje vjerske pripadnosti.