Čemu dati prioritet umri ili hadžu

PITANJE

Moje pitanje je u vezi hadža i umre. Koliko je puta Poslanik, a.s., obavio umru a koliko puta hadž? Ja sam čuo da je Poslanik, a.s., 4 puta obavio umru a samo jedanput hadž. Da li je to istina i da li je sunnet obaviti 4 umre? Pošto kod nas u Bosni se više puta obavlja hadž ko može a ne obavlja umra, zapostavlja se sunnet Allahovog poslanika Muhammeda, s.a.v.s. Čuo sam za hadis da se od umre do umre brišu grijesi. I da li se prvo treba obavljati umra, kao što je to Poslanik, a.s., radio, a i samim tim se pripremati za hadž? Ovo govorim za one koji su mlađi a žele slijediti sunnet Allahovog poslanika ili treba prvo obaviti hadž?

ODGOVOR

Poslanik, a.s., je obavio četiri umre i jedan hadž. Prema stavu našeg mezheba obaviti umru jednom u životu je pritvrđeni sunnet (po šafijskom i hanbelijskom mezhebu to je vadžib), a obaviti je više puta općenito spada u nafilu. Ko ima mogućnosti da obavi hadž, preče je da odmah obavi hadž, a uz hadž, ili neposredno poslije obavljenog hadža, ako se obavlja ifrad, i umru, nego da prvo ide na umru, pa da poslije skuplja sredstva za obavljanje hadža, budući da nije siguran da će to uspjeti i ostvariti (smrt, bolest, gubitak imovine itd). S druge strane, u ovom vremenu se ne preporučuje opetovanje umre i/li hadža iz dva osnovna razloga: 1. postoje brojni prioriteti u muslimanskoj zajednici u koje treba usmjeriti novac koji se troši na ponavljanje hadža i umre, 2. ne treba, bez prijeke potrebe, doprinositi većoj gužvi u Haremi-šerifu ometanjem drugih da što lakše i jednostavnije obave hadžske i umranske obrede.