Prisutstvo žena na dženazi
PITANJE
Ako možete da nam pojasnite da li žene mogu prisustvovati dženazi, i ako ne mogu zašto, ili ako prisustvuju, da li je to grijeh? Ovdje neki imami to dozvoljavaju dok drugi to ne dozvoljavaju. Međutim, radi se o tome da je za vrijeme rata u gradu bilo malo muškaraca tako da je bilo više žena nego muškaraca na dženazama, i kako je to onda moglo, a sada ne može? Hvala..i očekujemo odgovor i pojašnjenje u našem listu Preporod.
ODGOVOR
Načelno ženama nije zabranjeno da klanjaju dženazu namaz ukoliko su prisutne prilikom ovog obreda, i ukoliko ispunjavaju opće uvjete za klanjanje namaza (abdest, propisno oblačenje...), iako to kod nas nije uobičajeno, osim u iznimnim slučajevima kao prilikom klanjanja kolektivnih dženaza žrtvama genocida i ratnih zločina. Naravno, kao i kod drugih namaza, njihov saf treba biti iza safova muškaraca. Nije preporučeno, tj. pokuđeno je da žene prate dženazu ili da prisustvuju samom ukopu umrlog. To je zato što su žene emotivnije i teže se sustežu od plača, jecaja i sl., pa je i za njih bolje da se drže podalje od tih za njih posebno stresnih situacija kakva je klanjanje dženaze i ukop njima bliskih osoba. Uzimajući u obzir sve okolnosti i naš običaj u vezi dženaze, smatramo da je bolje da žene ne prisustvuju klanjanju dženaze niti ukopu umrloga. Ženama je dozvoljeno posjećivanje mezarja uz poštivanje općih islamskih propisa, posebno onih koji se tiču prikladnog odijevanja i ponašanja prilikom posjete i obilaska kabura.