Dženaza fetusu i vršenje obdukcije
PITANJE
Imam pitanje vezano za fetus mortus, odnosno rađanje mrtvog djeteta. Desilo se prije nekoliko dana da sam rodila mrtvo dijete u sedmom mjesecu trudnoće. Vjernica sam i znam da je to Allahova odredba. No ima nešto što mi ne da mira. Plod je dat na analizu te nije obavljena dženaza. Kako se ovo tretira po islamu? Teško je kad pomislim da ono što sam dugo čekala završi u rukama studenata koji se uče na njemu. Svjesna sam da se duša rastavila od tijela. Teško mi je i molim za pomoć!
ODGOVOR
Neka Vam Uzvišeni Allah podari sabur i nadomjesti gubitak iz Svoje hazne. Kada je preselio na Ahiret Poslanikov a.s. sin Ibrahim, on je rekao: Srce je žalosno, oko suzno, ali nećemo reći ništa čime bismo se mogli ogriješiti prema Gospodaru. Mi smo, Ibrahime, žalosni zbog rastanka s tobom. Allahovi smo i Njemu se vraćamo." Prema tome, žalovanje za umrlim je sasvim prirodno i prirođeno čovjeku, ali pri tome treba voditi računa da se u žalosti, kao i u radosti, ne pretjeruje i da se u tim posebnim stanjima ne kaže nešto što je neprimjereno. Kada je riječ o dženazi u spomenutom slučaju propis je sljedeći: ako je dijete rođeno mrtvo, tj. nije pokazivalo nikakve znakove života prilikom rođenja, onda se tom djetetu ne klanja dženaza, ali mu se daje ime, gasuli se, zamotava u ćefine i ukopaje se u muslimansko mezarje. Ukoliko postoji potreba za obdukcijom radi utvrđivanja uzroka smrti, nema šerijatske zapreke da se to uradi, ali dijete ne treba ostaviti u medicinskoj ustanovi, posebno ako ona ne primjenjuje gore spomenute šerijatske propise koje važe za takav slučaj. Trebate insistirati da se spomenuti propisi primijene, makar oni koje je moguće primijeniti u datim okolnostima.