Vještačka/vantjelesna oplodnja
PITANJE
Ako je neko oženjen i ima žensku djecu Allahovom voljom i zadovoljan je sa Allahovom milošću, ali ima veliku želju da ima i sina. Međutim, njegova supruga zbog zdravstvenih razloga ne može ostati u drugom stanju, ali može po riječima ljekara nositi embrion, tj. nakon začeća in vitro sa spolnim ćelijama od muža i ženske spolne ćelije od strane druge žene donatora čiju ćeliju ljekari puten odabiranja i selekcije spola koje bi trebale dati muški spol implementiraju u matericu supruge nakon što su in vitro spojene ćelije. Da li je to dozvoljeno šerijatski i kakvi su stavovi prema ovim medicinskim dostignućima i da li se to kosi sa našom vjerom?
ODGOVOR
Vantjelesna opladnja u slučaju stvarne potrebe za njom dozvoljena je samo u braku i među supružnicima, bez ikakvog miješanja treće osobe. U konkretnom sluačju, riječ je o zabranjenom djelu jer se muževljevim sjemenom oplođava jajašce žene koja nije s njim u braku. To je jedna zabrana, a druga zabrana u istom ovom postupku jeste ubacivanje zigota u surogat majku (ženu koja je u braku). Prema tome, taj postupak sadrži dva harama: spajanje sjemena dvije osobe koje nisu u braku a potom ubacivanje oplođenog jajašca u drugu ženu - surogat majku.