Odlazak kod Mekija Torabija radi liječenja

PITANJE

Upućujem pitanje povodom boravka Mekija Torabija u Sarajevu. Mislim da ste upućeni o kojoj se osobi radi, pa bih želio pitati sljedeće: da li je nama, muslimanima-vjernicima, dozvoljeno da idemo na takva liječenja od crne magije i ostalih bolesti?
U slučaju da mi odgovorite da nije, zašto se neko iz IZ-e ne oglasi povodom toga?
Bio sam prisutan, a i čuo sam razna mišljenja, ali nema javnog glasila koje bi nam dalo uputu, jer mi, vjernici, mnogo smo raspamećeni različitim mišljenjima "uleme", koju smo pitali za savjet. Hiljade vjernika-muslimana svaki dan, kao i ja, posjećujemo tog čovjeka, koji je hafiz i za tu moć koju posjeduje tvrdi da je dar od Allaha, kao i to što obavlja svaki vakat na vrijeme. Molim Vas da mi odgovorite kako na ovo gleda šerijat, jer smatram da ste Vi kompetentna osoba.

ODGOVOR

Više puta smo naglasili u odgovorima na pitanje u vezi odlaska na Torabijeve seanse da Islamska zajednica nema ništa s njegovim dolaskom, boravkom i "ordiniranjem" u Sarajevu. Prvih dana njegovog "iscjeliteljskog" djelovanja u Sarajevu govorilo se o tome da je riječ o liječenju tzv. bioenergijom, a budući da je ona još uvijek nepoznanica, izražavali smo stanovitu rezervu spram takvog načina liječenja dok se to pitanje dodatno ne razjasni. Od početka je, također, bilo primjetno da se tokom seanse, kada je riječ o tretmanu žena, Torabi ne pridržava islamskih propisa. To što spomenuti (ili bilo koji drugi) čovjek tvrdi da je hafiz, da klanja itd., ne utiče na šerijatsko-pravnu kvalifikaciju njegovih djela. Dodatno razjašnjenje fenomena Torabi, izvora njegove "iscjeliteljske moći" dao je sam Torabi u televizijskim emisijama (primjerice CD na TV1 od 16. 10.2010.) tvrdnjom da "energiju" dobija od nekakvih "bića kornjačolike kože", visine 60 ili 80 cm sa pet ili više neidentificiranih "planeta", koje on vidi, s kojima komunicira i koji mu, uz energiju, daju i uputstva šta da radi i kako da postupa. Ovo sam čuo od njega na spomenutoj emisiji vlastitim ušima. Ovakvim tvrdnjama, ako im se može povjerovati, Torabi je sam sebe razotkrio i demaskirao kao osoba koja ima veze s tzv. džinskim svijetom, što inače tvrdi ulema u njegovoj domovini Maroku. Doduše, Torabi se donekle ogradio tvrdnjom da Allah daje izlječenje kome hoće, ali spominjanje tih "bića" ostaje veoma upitnim. Pozivanje na ta "bića" i sama seansa doima se kao magijski ritual. Ulema u arapskom svijetu se, također, ograđuje od njegovih djelatnosti, ocjenjujući ga bolesnom i opsjednutom osobom. Sve gore rečeno dovoljan je indikator da snažno preporučimo muslimanima da se okane odlaska na krajnje sumnjive seanse koje s islamom i njegovim sistemom duhovnog usmjerenja i liječenja (namaz, post, učenje Kurana, zikr, dove), medicinskom naukom i sa zdravim razumom nemaju ničeg zajedničkog.