Buharija | 2002

HADIS

Prenosi se da je Aiša, radijallahu anha, kazala:

"Ašura je bio dan koji su Kurejšije postili u vrijeme džahilijjeta, a postio ga je i Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem. Pošto se preselio u Medinu on ga je i dalje postio i naredio je svijetu da ga posti. A kada je propisan ramazan, (post na Dan) Ašure je ostavljen na volju. Ko je htio (i dalje) ga je postio, a ko je htio napustio ga je."[1](Buharija 2002)

ARAPSKI

عَنْ عَائِشَةَ ـ رضى الله عنها ـ قَالَتْ كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تَرَكَ يَوْمَ عَاشُورَاءَ، فَمَنْ شَاءَ صَامَهُ، وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ.

KOMENTAR HADISA

[1] Iz ovoga se hadisa da vidjeti da je post na Dan Ašure u početku bio obavezan. Propisivanjem ramazanskog posta ta je obaveza prestala, a post na Dan Ašure je ostao kao nafila koju je lijepo postiti.