Tirmizi | 743

HADIS

Prenosi se od Ebu Hurejre, koji je kazao da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao:

"Neka niko od vas ne posti petkom, osim da posti i prije (njega), ili i poslije njega (dan)."

ARAPSKI

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم " لاَ يَصُومُ أَحَدُكُمْ يَوْمَ الْجُمُعَةِ إِلاَّ أَنْ يَصُومَ قَبْلَهُ أَوْ يَصُومَ بَعْدَهُ ".

KOMENTAR HADISA

U prethodnom poglavlju spomenuli smo da je, prema misljenju vecine ucenjaka, zabrana u navedenim hadisima istaknuta u znacenju blazeg mekruha. Medutim, kao odgovor zbog cega se zabranjuje post samo petkom, ucenjaci navode nekoliko mogucih razloga: 1) Petak je muslimanski mubarek dan, zato tim danom nije preporucljivo postiti, izuzev da se uz njega posti dan prije ili poslije. 2) Da se posteci ne bi fizicki oslabilo za ibadet, koji treba biti intenzivniji petkom. 3) Ako bi se stalno postio samo petak, ljudi bi ga mogli poceti svetkovati kao sto zidovi svetkuju subotu. 4) Da ljudi post petkom ne bi shvatili kao obavezu. 5) Kako bi se postupilo suprotno krscanima, kojima je naredeno da poste petak.

Prema misljenju Ibn Hadzera prvo misljenje bi moglo biti najispravnije jer je utemeljeno na dva hadisa: Biljezi Hakim u Mustedreku od Ebu Hurejre da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kazao: "Petak je mubarek dan, pa nemojte postiti petkom, osim da uz njega postite dan prije ili dan poslije." Ibn Ebu Sejbe biljezi sa dobrim senedom od Alije da je kazao: "Ko od vas bude zelio da u svakom mjesecu dobrovoljno posti, neka posti cetvrtkom, a ne petkom, jer je petak (mubarek) dan u kom se i jede i pije.