Tirmizi | 756

HADIS

Prenosi se od Aiše koja je kazala:

"Nisam vidjela da je Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, ikada postio (prvih) deset dana (mjeseca zul-hidždžeta)."

ARAPSKI

عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ مَا رَأَيْتُ النَّبِيَّ صلى الله عليه وسلم صَائِمًا فِي الْعَشْرِ قَطُّ .

KOMENTAR HADISA

Nevevi kaže: Učenjaci smatraju da u ovom hadisu postoji naznaka koja upućuje na to da bi post u prvih devet dana mjeseca zul-hidždžeta mogao biti pokuđen. Oni tvrde da u njemu postoje takve naznake ali da, ipak, post prvih devet dana ovoga mjeseca ne samo da nije pokuđen nego je mustehab. Buharija u Sahihu bilježi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nema dana u kojima su dobra djela vrednija kao što su u ovima, tj. u prvih deset dana mjeseca zul-hidždžeta.

Na isti zaključak upućuje i hadis koji prenosi Hanide b. Halid od svoje supruge, a ona od neke od Vjerovjesnikovih, sallallahu alejhi ve sellem, supruga, koja je kazala: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi postio prvih devet dana zul-hidzdzeta, Dan ašure, po tri dana od svakog mjeseca i prvi ponedjeljak i četvrtak u mjesecu." (Ebu Davud, Ahmed i Nesaija)

Aisin hadis, o kom je riječ u ovom poglavlju, oni objašnjajvaju tako što smatraju da se on odnosi na stanje tokom putovanja ili bolesti. Dakle, ona Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, nije nikada vidjela da je postio prvih devet dana mjeseca zul-hizdždžeta, na putovanju ili kada bi bio bolestan.