VRSTE POSTA
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mi je rekao: Nisam li ja obaviješten da ti noći provodiš u namazu, a (danju) postiš?"
Da" – odgovorio sam ja, a on je potom rekao: Ako ti budeš tako radio, oči će ti upasti, a duša se umoriti. Posti od svakog mjeseca po tri dana, jer to je post cijelog vremena, ili kao da postiš sve vrijeme (tj. cijeli život)." Ja osjećam da imam" – rekao sam ja. Misar kaže da to znači snagu. Pa posti post Davuda, alejhis-selam. On je dan postio, a dan nije, ali nije uzmicao kada bi se susreo (s neprijateljem)" – rekao je Resulullah, alejhis-selam.
Buharija | 3419
Nevevi kaže: Učenjaci smatraju da u ovom hadisu postoji naznaka koja upućuje na to da bi post u prvih devet dana mjeseca zul-hidždžeta mogao biti pokuđen. Oni tvrde da u njemu postoje takve naznake ali da, ipak, post prvih devet dana ovoga mjeseca ne samo da nije pokuđen nego je mustehab. Buharija u Sahihu bilježi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Nema dana u kojima su dobra djela vrednija kao što su u ovima, tj. u prvih deset dana mjeseca zul-hidždžeta.
Na isti zaključak upućuje i hadis koji prenosi Hanide b. Halid od svoje supruge, a ona od neke od Vjerovjesnikovih, sallallahu alejhi ve sellem, supruga, koja je kazala: "Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bi postio prvih devet dana zul-hidzdzeta, Dan ašure, po tri dana od svakog mjeseca i prvi ponedjeljak i četvrtak u mjesecu." (Ebu Davud, Ahmed i Nesaija)
Aisin hadis, o kom je riječ u ovom poglavlju, oni objašnjajvaju tako što smatraju da se on odnosi na stanje tokom putovanja ili bolesti. Dakle, ona Vjerovjesnika, sallallahu alejhi ve sellem, nije nikada vidjela da je postio prvih devet dana mjeseca zul-hizdždžeta, na putovanju ili kada bi bio bolestan.