Muslim | 1133
HADIS
Prenosi se od El-Hakema b. elAredža, da je rekao:
Došao sam Ibn 'Abbasu, r.a. Bio je kod Zemzema, pod glavu je bio stavio svoj ogrtač. Rekao sam mu: Pričaj mi o postu na Dan 'Ašure.
Rekao je: Kada vidiš mlađak mjeseca muharrema, broj njegove dane i deveti dan zaposti.
Upitao sam: Je li tako postio Muhammed, s.a.v.s.?
Rekao je: Jest. (Muslim 1133)[1]
ARAPSKI
عَنِ الْحَكَمِ بْنِ الأَعْرَجِ، قَالَ انْتَهَيْتُ إِلَى ابْنِ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - وَهُوَ مُتَوَسِّدٌ رِدَاءَهُ فِي زَمْزَمَ فَقُلْتُ لَهُ أَخْبِرْنِي عَنْ صَوْمِ عَاشُورَاءَ . فَقَالَ إِذَا رَأَيْتَ هِلاَلَ الْمُحَرَّمِ فَاعْدُدْ وَأَصْبِحْ يَوْمَ التَّاسِعِ صَائِمًا . قُلْتُ هَكَذَا كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُهُ قَالَ نَعَمْ .
[1] Na prvi pogled čini se da je 'Ašura deveti dan muharrema i da je Poslanik a.s., postio taj dan. Međutim, obje te mogućnosti ne mogu se prihvatiti zbog drugih hadisa. Neki od njih prenosi sam Ibn 'Abbas, r.a.
U jednom od njih se kaže: Kada je Allahov Poslanik a.s., postio Dan 'Ašure i naredio da se on posti, rečeno mu je: Allahov Poslaniče, to je dan koji veličaju židovi i kršćani.
Allahov Poslanik a.s., na to je rekao: Kada dođe slijedeća godina, ako Allah da, postit ćemo deveti dan. Međutim, kada je došla slijedeća godina Allahov Poslanik a.s., je već umro. (Prenosi Muslim.)
U hadisu se jasno kaže da 'Ašura nije deveti dan muharrema i da je Allahov Poslanik a.s., umro prije nego što je postio deveti dan muharrema. Prema tome, neophodno je hadis uskladiti sa ostalim hadisima.
Najbolje tumačenje našao sam u Bejhekijevom Sunenu, 4/287, gdje on kaže: Kao da je Ibn 'Abbas., r.a., htio da kaže da se deveti dan posti sa desetim danom muharrema. A svojim odgovorom: Da - htio je da kaže šta je Poslanik a.s., namjeravao učiniti iduće godine.
To potvrđuje hadis koji se prenosi u vjerodostojnoj predaji od Ibn 'Abbasa, r.a., a potom je Bejheki naveo hadis u kojem Poslanik, a.s., kaže: Postite deveti i deseti dan muharrema i razlikujte se od židova!
Kada je u pitanju post Dana 'Ašure, treba naglasiti da je dozvoljeno postiti samo taj - deseti dan mjeseca muharrema, kao što je dozvoljeno postiti još dan prije ili dan poslije, ovog desetog dana.