Muslim | 1031
HADIS
Prenosi se od Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
"Sedam osoba će Allah, dž.š., uvesti u Svoj hlad onog dana kada ne bude drugog hlada osim Njegova: pravednog vladara, mladića koji je odrastao u pokornosti Allahu, dž.š., čovjeka čije je srce vezano za džamiju, dvojicu ljudi koji se vole u ime Allaha, u Njegovo ime se sastaju i rastaju, čovjeka kojeg pozove lijepa i bogata žena na blud, a on odbije i kaže: Ja se bojim Allaha! , čovjeka koji daje sadaku tako da mu lijeva ruka ne zna šta mu udjeljuje desna i čovjeka koji se u samoći sjeti Allaha pa mu oči zasuze." (Buharija, 1423, 660, Muslim, 1031)
Fuad Sedić kaže: Allahov Poslanik, s.a.v.s., nas obavještava o tegobama Sudnjega dana kada ljudi budu stajali pred Gospodarom svjetova. Sunce će se toga dana približiti i njegova toplota će se povećati pa će se ljudi znojiti, a toga dana neće biti drugog hlada osim hlada ispod Allahovog Arša. Allah, dž.š., će toga dana u Svoj hlad uvesti sedam vrsta ljudi ili žena, a to su:
“Najdraži čovjek Allahu, dž.š., na Sudnjem danu i najbliže mjesto do Njega će imati pravedni vladar.” (Tirmizi)
Ovdje je posebno spomenut mladić, jer se obično smatra da kod njega prevladava strast i da je izražena u slijeđenju hirova (strasti) nego kod zrelog čovjeka. Zaista je mladićeva pokornost Allahu u godinama mladosti jača i sigurnija za vjeru i bliža bogobojaznosti.
U drugom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s, kaže:
“Kada vidite čovjeka da redovno posvećuje mesdžide, posvjedočite da je musliman. Kaže Uzvišeni Allah u Kur’anu: Allahove džamije grade samo oni koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju.” ( Et-Tevbe,18.) Ibn Madže
Drugo značenje ovog hadisa je da se njih dvojica vole u ime Allaha, ali ako jedan bude ustrajavao u grijesima, drugi se rastaje od njega u ime Allaha – bez obzira što ga je mnogo volio – jer mu je Allahov hatar draži od bilo čijeg.
U ovom hadisu imamo podsticaj na međusobnu ljubav u ime Allaha, jer je voljeti onoga ko to zaslužuje i mrziti onoga ko to zaslužuje u ime Allaha, sastavni dio imana.
„Zaista je najbolji onaj namaz kojeg čovjek obavlja u kući, osim fard-namaza.“ (Buharija)
„Ko se sjeti Allaha, pa mu oči toliko zasuze da počnu padati nazemlju, a sve iz straha prema Allahu, dž.š., taj neće biti kažnjen na Sudnjem danu.“ (Hakim od Enesa, r.a)
Poruke ovog hadisa
Komentarišući ovaj dio hadisa, Ibn Ḥaǧar kaže: „Namjera Poslanika, s.a.v.s., bila je da na hiperboličan način ukaže na intenzitet potajnog udjeljivanja. Naime, čovjek treba prikrivati ono što udjeljuje u tolikoj mjeri da ljevica, bez obzira što je toliko blizu desnici i što je od nje nerazdvojna, pod pretpostavkom da može znati, ne zna da je desnica udijelila (Inna al-maqṣūd minhu al-mubālaga fī ihfāʼ aṣ-ṣadaqa, bi-ḥaytu inna šimālahū maʻa qurbihā min yamīnihī wa talāzumihimā, law taṣawwara annahā taʻlamu, lamā ʻalimat mā faʻalat al-yamīn).“[1] Slično tumačenje daju i Al-ʻAynī[2] i Al-Qasṭalānī.[3]
[1] Ibn Ḥaǧar al-ʻAsqalānī (1407/1986). Fatḥ Al-Bārī bi-šarḥ „Ṣaḥīḥ Al-Buhārī“. Stručna obrada: Muḥammad Fuād ʻAbdulbāqī i dr. Trinaest tomova. Kairo: Dār ar-rayān, tom II, str. 172.
[2] Badruddīn al-ʻAynī (bez godine izdanja). ʻUmda al-qārī bi-šarḥ „Ṣaḥīḥ Al-Buhārī“. Dvadeset pet tomova. Bejrut: Dār al-fikr, tom V, str. 179.
[3] Šihābuddīn al-Qasṭalānī (1323 po H.). Iršād as-sārī li-šarḥ „Ṣaḥīh Al-Buhārī“ (wa bi-hāmišihī„Ṣaḥīh Muslim“ bi-šarḥ An-Nawawī). Deset tomova. Būlāq: Al-Maṭbaʻa al-kubrā al-amīriyya, tom III, str. 22.