Muslim | 1151

HADIS

Od Ibn Šihaba, njega je obavijestio Se'id b. el-Musejjib, da je čuo od Ebu Hurejru, r.a., da kaže:

Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., da kaže: 'Allah Uzvišeni je rekao: 'Svaki čovjekov posao pripada njemu, osim posta, on pripada Meni i Ja za njega nagrađujem.' Tako mi Onoga u Čijoj ruci je Muhammedova duša, miris iz usta postača Allahu je ugodniji i ljepši od mirisa miska. (Muslim 1151)

ARAPSKI

عَنِ ابْنِ، شِهَابٍ أَخْبَرَنِي سَعِيدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ، أَنَّهُ سَمِعَ أَبَا هُرَيْرَةَ، - رضى الله عنه - قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ " قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ كُلُّ عَمَلِ ابْنِ آدَمَ لَهُ إِلاَّ الصِّيَامَ هُوَ لِي وَأَنَا أَجْزِي بِهِ فَوَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لَخِلْفَةُ فَمِ الصَّائِمِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ رِيحِ الْمِسْكِ " .

KOMENTAR HADISA

Islamska ulema navodi različita mišljenja o značenju ovih riječi. Postavlja se pitanje: Zar nisu sva djela, svi ibadeti koje čovjek čini isključivo radi Allaha? Zbog čega se u ovom hadisu potencira pitanje posta i njegovo povezivanje sa Uzvišenim Allahom?
Jedno od mišljenja je, da je post jedini ibadet, koji nikada nije činjen radi kipova. Mušrici su imali svojevrsne obrede koji su sličili namazu, hadžu, sadaki, zikru, koje su posvećivali svojim idolima, ali nikada nisu postili radi njih.
Navodi se i drugo mišljenje po kojem je post spomenut u ovom kontekstu jer je lišen pretvaranja, skriven je. Neko se može prikazivati kao postač, a da to zapravo ne bude, za razliku od namaza, hadždža i nekih drugih ibadeta koje ljudi vide. Kao razlog navodi se i to što postač, u vrijeme posta, svojim prohtjevima ne ostavlja prostor, potpuno ih obuzdava. U svakom slučaju, post kao ibadet jedan je od najvrednijih ibadeta koje čovjek može učiniti.
Ovaj hadis snažan je podsticaj i jak stimulans za sve one koji izvršavaju ovaj plemeniti ibadet.