Muslim | 1151

HADIS

Prenosi se od Ebu Hurejre, r.a., da je rekao:

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je rekao: Post je štit. (Muslim 1151)



ARAPSKI

عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، - رضى الله عنه - قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم " الصِّيَامُ جُنَّةٌ " .

KOMENTAR HADISA

Post je štit - štiti čovjeka od grijeha. Istinski postač nastojat će da, u vrijeme posta, štiti svaki svoj organ od grijeha: oči od grešnog pogleda, ruke i noge od grešnih pokreta, usta od grenog govora, sluh od grešnih riječi, pa čak i svoju svijest od grešnih misli.

Post je, također, štit od vatre džehennemske, jer ko isposti ramazan vjerujući i nadajući se nagradi, bit će mu oprošteni grijesi koje je počinio. Svrha posta jeste, zapravo, takvaluk – bogobojaznost, ili stalna svijest o Uzvišenom Allahu, u svakom trenu, u svakoj sekundi, svijest o Allahovoj kontroli nad čovjekom.

Štit od nepristojna govora, grijeha i Vatre. Post je, ustvari, uzda bogobojaznih. Post ima fantastičan uticaj pri kontroliranju vanjskih udova i unutarnje energije. On čuva dušu od koktela koji joj donose opasne tvari koje, ako uspiju da je okupiraju, pokvare je.

Post, također, rafinira štetne tvari koje utječu na zdravlje čovjeka. On čuva i štiti zdravlje srca i njegovih udova i vraća mu ono što su mu oduzele strasti. On najviše pomaže da se dođe do bogobojaznosti i čestitosti, kako to Kur'an i potvrđuje: 0 vjernici! Propisuje vam se post kao što je propisan i onima prije vas, da biste postali bogobojazni. (El-Bekare, 183)

Prema tome, s obzirom da koristi posta prihvataju zdravi razumi i nepatvorene ljudske prirode, Allah ga je propisao ljudima iz Svoje milosti i dobročinstva prema njima i učinio im ga štitom i zaštitom.

Govoreći o nagradi koja slijedi postaču, Poslanik, s.a.v.s., navodi da je ona veća i mnogostruko brojnija od nagrade za druga djela.

Ulema kaže da se to navodi zbog toga što post sadrži tri vrste strpljivosti: strpljivost u pokornosti Allahu, strpljivost u suzdržavanju od griješenja Allahu i strpljivost pred Allahovom snagom i moći.

Strpljivost u pokornosti Allahu ogleda se u postu koji nekada čovjeku može biti i težak i naporan, ali zbog Allahove naredbe čovjek odlučuje da posti i tako ustraje i bude strpljiv u izvršavanju Allahovih propisa. S druge strane, čovjek postom iskazuje strpljivost u suzdržavanju od grijeha, kao što je ružan govor, i slično. I treća vrsta strpljivosti manifestira se u priznavanju Allahove snage i moći, obzirom da nekada čovjek u postu osjeća poteškoće, pogotovo kada se radi o postu u toplim danima, ali, radi Allahovog zadovoljstva i respektiranja Njegove moći, on ustrajava u tome i to su razlozi, kako navodi neka ulema, što je nagrada za post neograničena.

Drugo o čemu govori ovaj hadis je to, da postač ima dvije nagrade. Jedna je prilikom iftara, i ona se ogleda u dva aspekta: prvi je što je čovjek uspio ispostiti taj dan i steći njegovu nagradu, jer je to, doista, velika blagodat od Uzvišenog Allaha, a drugi je što čovjek ponovo može uživati u blagodatima koje mu je Uzvišeni Allah dozvolio. Druga radost je rezervirana za postača, prilikom susreta sa Gospodarom, kada će vidjeti svoju nagradu za post.