Muslim | 984
HADIS
Prenosi se od Ibn Omera, r.a.,
da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., ljudima propisao zekatu1-fitr u ramazanu, i to jedan sa' ječma, i to je obaveza svakog muslimana, slobodnog i roba, muškarca i žene.
ARAPSKI
حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مَسْلَمَةَ بْنِ قَعْنَبٍ، وَقُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، قَالاَ حَدَّثَنَا مَالِكٌ، ح وَحَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ يَحْيَى، - وَاللَّفْظُ لَهُ - قَالَ قَرَأْتُ عَلَى مَالِكٍ عَنْ نَافِعٍ عَنِ ابْنِ عُمَرَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَرَضَ زَكَاةَ الْفِطْرِ مِنْ رَمَضَانَ عَلَى النَّاسِ صَاعًا مِنْ تَمْرٍ أَوْ صَاعًا مِنْ شَعِيرٍ عَلَى كُلِّ حُرٍّ أَوْ عَبْدٍ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى مِنَ الْمُسْلِمِينَ .
Zekatu-l-fitr, kod nas poznat i kao sadakatul-fitr, jeste strogo propisano i obavezno davanje prilikom prestanka ramazanskog posta. Propisan je druge godine po Hidžri, u mjesecu ša’banu, kako bi se postač njime očistio od mogućih ružnih i razvratnih riječi koje je, možda, izustio tokom posta i da bi se tim izdvajanjem pomogla sirotinja kojoj je za Bajram potrebna pomoć.
Sadakatu-l-fitr, uz zekat na imovinu, predstavlja idealan socijalni program. Prakticiranjem tih propisa uveliko se neutralizira razlika između bogatih i siromašnih i veoma efikasno jačaju bratske veze među muslimanima. Zahvaljujući toj instituciji, kao i instituciji zekata, osiguran je život miliona beskućnika u svijetu, a brojnoj djeci omogućeno je koliko-toliko primjereno življenje i sretnije školovanje.
Otuda u islamskom društvu nema mjesta ekstremnom kapitalizmu. Kako napominje šehid Mustafa Busuladžić, on nije moguć upravo zahvaljujući sadakatul-fitru, zekatu i zabrani kamate. Busuladžić divno primjećuje: Da se ocijeni uloga i životna sposobnost ovog sistema, potrebno je prelistati islamsku povijesnicu.
Dok su se zekat (i zekatu-l-fitr, kao njegova manifestacija) i zapovijed o zabrani kamate izvodili u praksi, islamske zemlje cvatu, muslimani nose trijumf pobjede i slave, a islam, gdje se širi, otjelovljuje carstvo zadovoljstva, ljubavi i socijalne pravde. I ne samo to! Socijalne revolucije, komunistički i nihilistički pokreti islamskoj historiji savršeno su nepoznati. Građanski ratovi i bune u muslimanskim zemljama bile su političke prirode, a nikada posljedice socijalne bijede i siromaštva.